Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Gil Soriano, Marta | es_ES |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T09:23:17Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T09:23:17Z | |
dc.date.issued | 2017-03-01 | |
dc.identifier.issn | 2173-6049 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/79792 | |
dc.description.abstract | [EN] Barry Purves’s filmography is world-wide known in animation festivals. Barry J C Purves (Woodbridge, UK, 1955), an aspiring actor, unexpectedly became an animator after doing a test with puppets for Cosgrove Hall Films, where he produced commercial works for more than ten years. His awakening came with Next (1990), made for Aardman, and since he founded Bare Board Films masterpieces such as Screenplay(1992), Rigoletto (1993), Achilles (1995) or Tchaikovsky - An Elegy (2011) have followed his fil-mography. These puppets have great realism and convey powerful emotions but above all, the Purves personal films establish privileged rela-tions with the entire legacy of performing arts, from Greek theatre to Classical theatre, Opera, Ballet, and even Bunraku puppet theatre. Pur-ves has kept being a multi-faceted artist who alternates his personal films with productions for children, and in recent years he has designed and directed numerous theatrical productions, applauded by critics and public. In the following conversation Barry J C Purves unveils the keys to his creative process in animation and his per-sonal relationship with the theatre | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] La filmografía de Barry Purves es mundialmente conocida en los festivales de animación. Barry J C Purves (Woodbridge, Reino Unido, 1955), un aspirante a actor, se convirtió inesperadamente en animador tras realizar una prueba con marionetas para Cosgrove Hall Films, donde produjo trabajos comerciales durante más de diez años. Su revelación llegó con Next (1990), realizado para Aardman, y desde que funda su productora Bare Board Films se han sucedido en su filmografía obras maestras como Screenplay (1992), Rigoletto (1993), Achilles (1995) o Tchaikovsky (2011). Sus marionetas tienen gran realismo y vehiculan emociones poderosas; pero, sobre todo, los filmes personales de Purves establecen relaciones privilegiadas con toda la herencia de las artes escénicas, desde el teatro griego hasta el teatro clásico, la ópera, el ballet, e incluso el teatro de marionetas Bunraku. Purves no ha dejado de ser un artista polifacético que alterna sus filmes personales con producciones para el público infantil, y en años recientes ha diseñado y dirigido numerosos montajes teatrales, aplaudidos por crítica y público. En la siguiente conversación Barry J C Purves nos desvela las claves de su proceso creativo en la animación, y su personal relación con el teatro. | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Con A de Animación | |
dc.rights | Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) | es_ES |
dc.subject | Animación | es_ES |
dc.subject | Stop motion | es_ES |
dc.subject | Barry Purves | es_ES |
dc.subject | Marionetas | es_ES |
dc.subject | Teatro | es_ES |
dc.title | Barry Purves, el animador escénico | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2017-04-19T09:09:33Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/caa.2017.7294 | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Universitat Politècnica de València. Área de la Ciudad Politécnica de la Innovación - Àrea de la Ciutat Politècnica de la Innovació | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Gil Soriano, M. (2017). Barry Purves, el animador escénico. Con A de Animación. (7):48-59. https://doi.org/10.4995/caa.2017.7294 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/caa.2017.7294 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 48 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 59 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.issue | 7 | |
dc.identifier.eissn | 2173-3511 |