dc.contributor.author |
Lorenzo Hernández, María
|
es_ES |
dc.date.accessioned |
2017-04-19T09:42:24Z |
|
dc.date.available |
2017-04-19T09:42:24Z |
|
dc.date.issued |
2017-03-01 |
|
dc.identifier.issn |
2173-6049 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10251/79798 |
|
dc.description.abstract |
[EN] César Díaz Meléndez (Madrid, 1975) is one of the most multidisciplinary Spanish animators españoles — and one of the best valued interna-cionally. Working since 1994, and after having contributed to dozens of animated productions for TV and cinema — including Las tres mellizas(Robert Balser, Baltasar Roca, 1995) and El Cid: The Legend ( José Pozo, 2003) —, he started to al-ternate his personal filmography —like Docu-mentales animados (2002), No corras tanto (2008) or the most recent and well-known Zepo (2014), animated exquisitely with sand — with his comis-sioned work in stop-motion films, like the Goya Award winner short film El viaje de Said (Coke Rioboo, 2007), the feature film O Apóstolo (Fernando Cortizo, 2012) and a myriad of international productions such as Frankenweenie (Tim Burton, 2012), ParaNorman (Chris Butler, Sam Fell, 2012), Anomalisa (Duke Johnson, Charlie Kaufmann, 2015) or My Life as a Zucchini (Claude Barras, 2016). Nowadays he lives and works in London, shooting the new ans mysterious animated feature by Wes Anderson: Island of Dogs, whose premiere is scheduled for 2018. |
es_ES |
dc.description.abstract |
[ES] César Díaz Meléndez (Madrid, 1975) es uno de los animadores españoles más multidisciplinares y valorados a nivel internacional. Animador desde 1994, y después de haber colaborado en decenas de producciones de dibujos animados para televisión y cine —incluyendo Las tres mellizas (Robert Balser, Baltasar Roca, 1995) y El Cid: la leyenda (José Pozo, 2003)—, comenzó a compaginar sus cortometrajes personales —como Documentales animados (2002), No corras tanto (2008) o el más reciente y celebérrimo Zepo (2014), con exquisita animación sobre arena— con su participación en trabajos de stop-motion, como el corto ganador de un Goya El viaje de Said (Coke Rioboo, 2007), el largometraje O Apóstolo (Fernando Cortizo, 2012) y toda una miríada de películas de proyección mundial, como Frankenweenie (Tim Burton, 2012), ParaNorman (Chris Butler, Sam Fell, 2012), Anomalisa (Duke Johnson, Charlie Kaufmann, 2015) y La vida de calabacín (Ma vie de Courgette, Claude Barras, 2016). En la actualidad está trabajando en Londres, en el rodaje del nuevo y misterioso filme de animación de Wes Anderson: Island of Dogs, prevista para 2018. |
es_ES |
dc.language |
Español |
es_ES |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de València |
|
dc.relation.ispartof |
Con A de Animación |
|
dc.rights |
Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) |
es_ES |
dc.subject |
Stop-motion |
es_ES |
dc.subject |
Animación de encargo |
es_ES |
dc.subject |
Personajes |
es_ES |
dc.subject |
Largometraje |
es_ES |
dc.subject |
Arena |
es_ES |
dc.subject |
Improvisación |
es_ES |
dc.title |
César Díaz Meléndez: commissioned animator de día, animador independiente de noche |
es_ES |
dc.type |
Artículo |
es_ES |
dc.date.updated |
2017-04-19T09:09:36Z |
|
dc.identifier.doi |
10.4995/caa.2017.7295 |
|
dc.rights.accessRights |
Abierto |
es_ES |
dc.description.bibliographicCitation |
Lorenzo Hernández, M. (2017). César Díaz Meléndez: commissioned animator de día, animador independiente de noche. Con A de Animación. (7):60-68. doi:10.4995/caa.2017.7295. |
es_ES |
dc.description.accrualMethod |
SWORD |
es_ES |
dc.relation.publisherversion |
https://doi.org/10.4995/caa.2017.7295 |
es_ES |
dc.description.upvformatpinicio |
60 |
es_ES |
dc.description.upvformatpfin |
68 |
es_ES |
dc.type.version |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
es_ES |
dc.description.issue |
7 |
|
dc.identifier.eissn |
2173-3511 |
|