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Theoretical development of a new procedure to predict ignition delays under transient thermodynamic conditions and validation using a Rapid Compression-Expansion Machine

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

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Theoretical development of a new procedure to predict ignition delays under transient thermodynamic conditions and validation using a Rapid Compression-Expansion Machine

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Desantes Fernández, JM.; López, JJ.; Molina, S.; López Pintor, D. (2016). Theoretical development of a new procedure to predict ignition delays under transient thermodynamic conditions and validation using a Rapid Compression-Expansion Machine. Energy Conversion and Management. 108:132-143. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2015.10.077

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/80798

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Metadatos del ítem

Título: Theoretical development of a new procedure to predict ignition delays under transient thermodynamic conditions and validation using a Rapid Compression-Expansion Machine
Autor: Desantes Fernández, José Mª López, J. Javier Molina, Santiago López Pintor, Darío
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
An experimental and theoretical study about the autoignition phenomenon has been performed in this article. A new procedure to predict ignition delays under transient (i.e. variable) thermodynamic conditions has been ...[+]
Palabras clave: RCEM , Ignition delay , Autoignition modeling , CHEMKIN
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2015.10.077
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: https://doi.org/10.1016/j.enconman.2015.10.077
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PPC%2F2013%2F011/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEOII%2F2013%2F011/ES/Catalizadores moleculares y supramoleculares altamente selectivos, estables y energéticamente eficientes en reacciones químicas (PROMETEO)/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEOII%2F2014%2F043/ES/Conceptos de combustión para el control de emisiones en motores de 2 tiempos de automoción diseñados para bajas emisiones de CO2/
info:eu-repo/grantAgreement/MECD//FPU13%2F02329/ES/FPU13%2F02329/
Agradecimientos:
The authors would like to thank different members of the CMT-Motores Termicos team of the Universitat Politecnica de Valencia for their contribution to this work. The authors would also like to thank the member of ITQ, ...[+]
Tipo: Artículo

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