- -

Development and validation of a radial turbine efficiency and mass flow model at design and off-design conditions

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Development and validation of a radial turbine efficiency and mass flow model at design and off-design conditions

Mostrar el registro completo del ítem

Serrano Cruz, JR.; Arnau Martínez, FJ.; García-Cuevas González, LM.; Dombrovsky, A.; Tartoussi, H. (2016). Development and validation of a radial turbine efficiency and mass flow model at design and off-design conditions. Energy Conversion and Management. 128:281-293. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2016.09.032

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/80982

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Development and validation of a radial turbine efficiency and mass flow model at design and off-design conditions
Autor: Serrano Cruz, José Ramón Arnau Martínez, Francisco José García-Cuevas González, Luis Miguel Dombrovsky, Artem Tartoussi, H.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
Turbine performance at extreme off-design conditions is growing in importance for properly computing turbocharged reciprocating internal combustion engines behaviour during urban driving conditions at current and future ...[+]
Palabras clave: Turbocharger , Adiabatic efficiency extrapolation , Mean-line model , Radial turbine simulation , Off-design , High blade to jet speed ratio
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2016.09.032
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.enconman.2016.09.032
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2013-40853-R/ES/DESARROLLO DE NUEVAS TECNICAS DE LIMITACION DE LA PERDIDA DE PRESION EN DPFS PARA REDUCIR LAS EMISIONES Y EL CONSUMO DE LOS MOTORES DIESEL/
Agradecimientos:
The authors of this paper wish to thank M.A. Ortiz for his invaluable help during the experimental setup and to Arnau Blasco for his hard data fitting work. This work has been partially supported by the Spanish Ministry ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem