- -

Optimization of the Combustion System of a Medium Duty Direct Injection Diesel Engine by Combining CFD modeling with Experimental Validation

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Optimization of the Combustion System of a Medium Duty Direct Injection Diesel Engine by Combining CFD modeling with Experimental Validation

Mostrar el registro completo del ítem

Benajes Calvo, JV.; Novella Rosa, R.; Pastor Enguídanos, JM.; Hernández-López, A.; Hasegawa, M.; Tsuji, N.; Emi, M.... (2016). Optimization of the Combustion System of a Medium Duty Direct Injection Diesel Engine by Combining CFD modeling with Experimental Validation. Energy Conversion and Management. 110:212-229. doi:10.1016/j.enconman.2015.12.010

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/82096

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Optimization of the Combustion System of a Medium Duty Direct Injection Diesel Engine by Combining CFD modeling with Experimental Validation
Autor: Benajes Calvo, Jesus Vicente Novella Rosa, Ricardo Pastor Enguídanos, José Manuel Hernández-López, Alberto Hasegawa, Manabu Tsuji, Naohide Emi, Masahiko Uehara, Isshoh Martorell, Jordi Alonso, Marcos
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
The research in the field of internal combustion engines is currently driven by the needs of decreasing fuel consumption and CO2 emissions, while fulfilling the increasingly stringent pollutant emissions regulations. In ...[+]
Palabras clave: Diesel Engine , CFD model , Engine Optimization , Engine Efficiency , Emissions control
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 ) (eissn: 1879-2227 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2015.12.010
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.enconman.2015.12.010
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem