- -

Fuel temperature influence on the performance of a last generation common-rail diesel ballistic injector. Part I: Experimental mass flow rate measurements and discussion

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Fuel temperature influence on the performance of a last generation common-rail diesel ballistic injector. Part I: Experimental mass flow rate measurements and discussion

Mostrar el registro completo del ítem

Salvador Rubio, FJ.; Gimeno, J.; Carreres Talens, M.; Crialesi Esposito, M. (2016). Fuel temperature influence on the performance of a last generation common-rail diesel ballistic injector. Part I: Experimental mass flow rate measurements and discussion. Energy Conversion and Management. 114:364-375. https://doi.org/10.1016/j.enconman.2016.02.042

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/82105

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Fuel temperature influence on the performance of a last generation common-rail diesel ballistic injector. Part I: Experimental mass flow rate measurements and discussion
Autor: Salvador Rubio, Francisco Javier Gimeno, Jaime Carreres Talens, Marcos Crialesi Esposito, Marco
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
An experimental study is conducted in this paper in order to assess the influence of the fuel temperature on the performance of a last generation common-rail ballistic solenoid injector. Mass flow rate measurements are ...[+]
Palabras clave: Diesel , Injection , Experimental , Fuel temperature , Low temperature
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Energy Conversion and Management. (issn: 0196-8904 ) (eissn: 1879-2227 )
DOI: 10.1016/j.enconman.2016.02.042
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.enconman.2016.02.042
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2012-36932/ES/COMPRENSION DE LA INFLUENCIA DE COMBUSTIBLES NO CONVENCIONALES EN EL PROCESO DE INYECCION Y COMBUSTION TIPO DIESEL/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//ICTS-2012-06/ES/Dotación de infraestructuras científico técnicas para el Centro Integral de Mejora Energética y Medioambiental de Sistemas de Transporte (CiMeT)/
Agradecimientos:
This work was partly sponsored by "Ministerio de Economia y Competitividad" (Spain) in the frame of the project "Comprension de la influencia de combustibles no convencionales en el proceso de inyeccion y combustion tipo ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem