- -

Análisis de las causas del bajo rendimiento de la asignatura de Economía Política

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Análisis de las causas del bajo rendimiento de la asignatura de Economía Política

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Puertas Medina, Rosa María es_ES
dc.contributor.author Martí Selva, María Luisa es_ES
dc.contributor.author Calafat Marzal, Maria Consuelo es_ES
dc.date.accessioned 2017-06-02T10:34:02Z
dc.date.available 2017-06-02T10:34:02Z
dc.date.issued 2015-05-13
dc.identifier.isbn 978-84-9048-343-5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/82250
dc.description.abstract [EN] The new guidelines imposed under the implementation of the European Higher Education Area (EHEA) in the degrees has led to the introduction of numerous changes in the subjects taught in Grades. Specifically, the continuous assessment system has improved the performance of students due to closer monitoring of all work done inside and outside the classroom. The aim of the present paper is to analyze the problems of the subject named Political Economy which is taught in the first semester of the Degree in Management and Public Administration. Its continued performance remains well below the average of other subjects of the degree, even despite a fundamental review of its content and evaluation system. Conducting a survey of students in the course 14/15 has led to clarifiers results of the causes of the low scores obtained. es_ES
dc.description.abstract [ES] Las nuevas directrices impuestas a tenor de la implantación del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) en las titulaciones ha supuesto la introducción de numerosos cambios en las asignaturas impartidas en los Grados. Concretamente, el sistema de evaluación continua ha permitido mejorar el rendimiento de los alumnos debido al seguimiento más minucioso de todo el trabajo realizado fuera y dentro de las aulas. El objetivo del presenta trabajo es analizar la problemática de la asignatura de Economía Política que se imparte en el primer semestre del Grado en Gestión y Administración Pública (GAP). Su rendimiento continúa siendo muy inferior a la media del resto de asignaturas del Grado, aún a pesar de haber realizado una profunda revisión de su contenido, así como del sistema de evaluación. La realización de una encuesta a los alumnos del curso 14/15 ha permitido obtener resultados clarificadores de las causas de las bajas calificaciones obtenidas. es_ES
dc.format.extent 7 es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Editorial de la Universitat Politècnica de València es_ES
dc.relation.ispartof Open Innovation & Coolhunting in education: INNODOCT'15 : International Conference on Innovation, Documentation and Teaching Technologies, held on-line in Valencia, Spain, on 12-15 May, 2013. es_ES
dc.rights Reserva de todos los derechos es_ES
dc.subject Espacio Europeo de Educación Superior es_ES
dc.subject Economía política es_ES
dc.subject Rendimiento académico es_ES
dc.subject Evaluación es_ES
dc.subject Grado en Gestión y Administración pública es_ES
dc.subject European higher education es_ES
dc.subject Degree in management and public administration es_ES
dc.subject Political economy es_ES
dc.subject Performance es_ES
dc.subject.classification ECONOMIA, SOCIOLOGIA Y POLITICA AGRARIA es_ES
dc.subject.classification ECONOMIA APLICADA es_ES
dc.title Análisis de las causas del bajo rendimiento de la asignatura de Economía Política es_ES
dc.type Capítulo de libro es_ES
dc.type Comunicación en congreso es_ES
dc.identifier.doi 10.4995/INNODOCT.2015.1113 es_ES
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.contributor.affiliation Universitat Politècnica de València. Facultad de Administración y Dirección de Empresas - Facultat d'Administració i Direcció d'Empreses es_ES
dc.description.bibliographicCitation Puertas Medina, RM.; Martí Selva, ML.; Calafat Marzal, MC. (2015). Análisis de las causas del bajo rendimiento de la asignatura de Economía Política. En Open Innovation & Coolhunting in education: INNODOCT'15 : International Conference on Innovation, Documentation and Teaching Technologies, held on-line in Valencia, Spain, on 12-15 May, 2013. Editorial de la Universitat Politècnica de València. 255-261. doi:10.4995/INNODOCT.2015.1113 es_ES
dc.description.accrualMethod S es_ES
dc.relation.conferencename 3rd International Conference on Innovation, Documentation and Teaching Technologies (INNODOCT 2015). Open Innovation and Coolhunting in Education es_ES
dc.relation.conferencedate May 12-15, 2015 es_ES
dc.relation.conferenceplace Valencia, Spain es_ES
dc.relation.publisherversion ttp://dx.doi.org/10.4995/INNODOCT.2015.1113 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 255 es_ES
dc.description.upvformatpfin 261 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.relation.senia 299975 es_ES


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record