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The effect of nozzle geometry over internal flow and spray formation for three different fuels

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The effect of nozzle geometry over internal flow and spray formation for three different fuels

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Payri Marín, R.; Viera Sotillo, JP.; Gopalakrishnan, V.; Szymkowicz, PG. (2016). The effect of nozzle geometry over internal flow and spray formation for three different fuels. Fuel. 183:20-33. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2016.06.041

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/83425

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Título: The effect of nozzle geometry over internal flow and spray formation for three different fuels
Autor: Payri Marín, Raúl Viera Sotillo, Juan Pablo Gopalakrishnan, Venkatesh Szymkowicz, Patrick G.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario CMT-Motores Térmicos - Institut Universitari CMT-Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Resumen:
The influence of internal nozzle flow characteristics over macroscopic spray development is studied experimentally for two different nozzle geometries and three fuels. The measurements include a complete hydraulic ...[+]
Palabras clave: Nozzle flow characteristics , Macroscopic spray development , Surrogate fuels , Isothermal spray vizualization
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Fuel. (issn: 0016-2361 ) (eissn: 1873-7153 )
DOI: 10.1016/j.fuel.2016.06.041
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.fuel.2016.06.041
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2015-67679-C2-1-R/ES/ESTUDIO DE LA INTERACCION CHORRO-PARED EN CONDICIONES REALISTAS DE MOTOR/
Agradecimientos:
This work was sponsored by Ministerio de Economia y Competitividad of the Spanish Government in the frame of the Project "Estudio de la interaccin chorro-pared en condiciones realistas de motor", Reference TRA2015-67679-c2-1-R. ...[+]
Tipo: Artículo

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