- -

A QUALITATIVE STUDY ON THE ROLE OF THE BUILT ENVIRONMENT FOR SHORT WALKING TRIPS

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

A QUALITATIVE STUDY ON THE ROLE OF THE BUILT ENVIRONMENT FOR SHORT WALKING TRIPS

Mostrar el registro completo del ítem

Ferrer López, S.; Ruiz Sánchez, T.; Mars, L. (2015). A QUALITATIVE STUDY ON THE ROLE OF THE BUILT ENVIRONMENT FOR SHORT WALKING TRIPS. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour. 33:141-160. doi:10.1016/j.trf.2015.07.014

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/83648

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: A QUALITATIVE STUDY ON THE ROLE OF THE BUILT ENVIRONMENT FOR SHORT WALKING TRIPS
Autor:
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos - Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Camins, Canals i Ports
Fecha difusión:
Resumen:
The present study uses a qualitative approach with the aim to identify built environmental factors influencing short walking distances for transportation among adults (18-65 years), with special attention to micro-scale ...[+]
Palabras clave: Built environment , Focus group , Walking , Pedestrian , Short trip , Mode choice
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour. (issn: 1369-8478 )
DOI: 10.1016/j.trf.2015.07.014
Editorial:
ELSEVIER SCI LTD
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.trf.2015.07.014
Agradecimientos:
We would like to thank the Spanish Ministry of Science and Innovation for funding the research project PEATON-TRA2011-27415. Furthermore, we would also like to thank the participants in the study and Pablo Garcia-Garces ...[+]
Tipo: Artículo

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem