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Improved railway wheelset-track interaction model in the high-frequency domain

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Improved railway wheelset-track interaction model in the high-frequency domain

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Martínez Casas, J.; Giner Navarro, J.; Baeza González, LM.; Denia Guzmán, FD. (2017). Improved railway wheelset-track interaction model in the high-frequency domain. Journal of Computational and Applied Mathematics. 309(1):642-653. https://doi.org/10.1016/j.cam.2016.04.034

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/84548

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Metadatos del ítem

Título: Improved railway wheelset-track interaction model in the high-frequency domain
Autor: Martínez Casas, José Giner Navarro, Juan Baeza González, Luis Miguel Denia Guzmán, Francisco David
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales - Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials
Universitat Politècnica de València. Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño - Escola Tècnica Superior d'Enginyeria del Disseny
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] As it is well known, there are various phenomena related to railway train-track interaction, some of them caused by the high frequency dynamics of the system, such as rolling noise when the vehicle runs over the track, ...[+]
Palabras clave: Flexible wheelset , Flexible track , Moving element method , Train-track interaction , High frequency dynamics
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Journal of Computational and Applied Mathematics. (issn: 0377-0427 )
DOI: 10.1016/j.cam.2016.04.034
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.1016/j.cam.2016.04.034
Título del congreso: International Conference on Mathematical Modeling in Engineering and Human Behavior
Lugar del congreso: Valencia, Spain
Fecha congreso: September 09-11, 2015
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2013-45596-C2-1-R/ES/DESARROLLO DE NUEVAS TECNOLOGIAS DESTINADAS A REDUCIR EL IMPACTO ACUSTICO DEL TRANSPORTE FERROVIARIO EN ENTORNOS URBANOS/
info:eu-repo/grantAgreement/GVA//PROMETEO%2F2012%2F023/ES/MODELADO NUMERICO AVANZADO EN INGENIERIA MECANICA/
info:eu-repo/grantAgreement/MECD//SP20140659/
Agradecimientos:
The authors gratefully acknowledge the financial support of Ministerio de Economía y Competitividad and the European Regional Development Fund (project TRA2013-45596-C2-1-R), as well as Generalitat Valenciana (project ...[+]
Tipo: Artículo Comunicación en congreso

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