Resumen:
|
[EN] For the project has chosen the study of sports sponsorship in European football. First of all we will define the sponsorship, which could be the objectives, to later focus on the first 20 teams in revenue at European ...[+]
[EN] For the project has chosen the study of sports sponsorship in European football. First of all we will define the sponsorship, which could be the objectives, to later focus on the first 20 teams in revenue at European level, highlighting the investments received by sponsorship in each of them, and how they have been increasing in recent years . This revenue will be explained from three points of view: revenue for television rights, revenue per day of party (tickets), and finally income from sponsors. Other income will also be explained such as: participation in European competitions, pre-season world tours, and social networks. The main objective will be to analyze if the sponsors are a great economic aid and at the social level this will have an impact on the benefit of the team. For later, to carry out the analysis of all the information collected, obtain conclusions that confirm the object of the study.
[-]
[ES] Para el proyecto se ha escogido el estudio del patrocinio deportivo en el fútbol europeo. Primero de todo se definirá el patrocinio, cuales podrían ser los objetivos, para posteriormente centrarse en los primeros 20 ...[+]
[ES] Para el proyecto se ha escogido el estudio del patrocinio deportivo en el fútbol europeo. Primero de todo se definirá el patrocinio, cuales podrían ser los objetivos, para posteriormente centrarse en los primeros 20 equipos en ingresos a nivel europeo, destacando las inversiones percibidas por patrocinio en cada uno de ellos, y cómo éstas han ido aumentando en los últimos años. Estos ingresos se explicarán desde tres puntos de vista: ingresos por derechos de televisión, ingresos por día de partido (entradas), y por último los ingresos por patrocinadores. También se explicarán otros ingresos como son: la participación en competiciones europeas, giras mundiales de pretemporada, y redes sociales. El objetivo principal será analizar si los patrocinadores son una gran ayuda económica y a nivel social esto va a repercutir en el beneficio del equipo. Para posteriormente, realizar el análisis de toda la información recopilada, obtener unas conclusiones que confirmen el objeto del estudio.
[-]
|