Resumen:
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[EN] Risk management and management of defaults, both for legal entities and individuals, in a financial institution is increasingly important today. The application will be developed in a light client to be able to access ...[+]
[EN] Risk management and management of defaults, both for legal entities and individuals, in a financial institution is increasingly important today. The application will be developed in a light client to be able to access from any position of the bank, which will enable the management of the managers and people of recovery. This workflow will implement alerts, payment commitments, feasibility studies of the payment, management notes and phases of the management of non-payment according to the seniority of the debt. The client will be treated as a single package of accounts in their phases closest to the default. As the seniority of the debt advances, the algorithms will be applied to the individual account since it is the one that is claimed judicially. The system will be ready to be easily installed in any entity and equipped with a workshop to configure the platform. Also the system will be able to externalize the tasks of recovery according to its phases to an external agent. For example, thinking about the following phases: 0 Management in the offices, 1 management phone retrieval, 2 management friendly recovery and 3 management prelitigio. It may be the case that the entity will need to outsource phase 1,2 and 3. For this the application can communicate this information quickly to the external recovery. For this reason, the platform will also have a monthly settlement module, to pay the external managers.
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[ES] La gestión del riesgo y la gestión de los impagos, tanto para personas jurídicas como para personas físicas, en una entidad financiera es cada vez más importante hoy en día. La aplicación se desarrollará en un cliente ...[+]
[ES] La gestión del riesgo y la gestión de los impagos, tanto para personas jurídicas como para personas físicas, en una entidad financiera es cada vez más importante hoy en día. La aplicación se desarrollará en un cliente ligero para poder acceder desde cualquier puesto de la entidad bancaria, lo que posibilitará la gestión de los gestores y personas de recobro. Este workflow implementará alertas, compromisos de pago, estudios de viabilidad del pago, notas de gestión y fases de la gestión de impagados según la antigüedad de la deuda. Se tratará al cliente como un único paquete de cuentas en sus fases más próximas al impago. A medida que avance la antigüedad de la deuda se aplicarán los algoritmos a la cuenta individual ya que es esta la que se reclama judicialmente. El sistema estará preparado para poderse instalar fácilmente en cualquier entidad y provista de un taller para poder configurar la plataforma. También el sistema será capaz de externalizar las tareas de recobro según sus fases a un agente externo. Por ejemplo, pensando en las siguientes fases: 0 Gestión en las oficinas, 1 gestión recobro telefónico, 2 gestión recobro amistoso y 3 gestión prelitigio. Podría darse el caso que la entidad necesitara externalizar la fase 1,2 y 3. Para ello la aplicación podrá comunicar esta información de forma rápida al recobro externo. Por ese motivo, la plataforma también dispondrá de un módulo de liquidación mensual, para pagar a los gestores externos.
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