- -

Design of More Competitive Products in Natural Stone: What companies are offering and what the market is looking for

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Design of More Competitive Products in Natural Stone: What companies are offering and what the market is looking for

Mostrar el registro completo del ítem

Paixao Pereira Mestre Barradas, S.; Hernandis Ortuño, B.; Agudo-Vicente, B. (2013). Design of More Competitive Products in Natural Stone: What companies are offering and what the market is looking for. Key Engineering Materials. 548:304-316. doi:10.4028/www.scientific.net/KEM.548.304

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/86989

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Design of More Competitive Products in Natural Stone: What companies are offering and what the market is looking for
Autor: Paixao Pereira Mestre Barradas, Susana Hernandis Ortuño, Bernabé Agudo-Vicente, Begoña
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica
Fecha difusión:
Resumen:
Natural stone is a raw material widely used, especially in the creation of products in construction and architecture. Currently, this sector suffers tough competition from countries with strong trade structures and ...[+]
Palabras clave: Business strategy , Innovation , Market research , Natural stone , Product design
Derechos de uso: Cerrado
Fuente:
Key Engineering Materials. (issn: 1013-9826 )
DOI: 10.4028/www.scientific.net/KEM.548.304
Editorial:
Trans Tech Publications
Versión del editor: http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/KEM.548.304
Tipo: Artículo

References

R. Porcar, Perspectivas para la piedra natural de España en 2010: Identificando nuevas vías de crecimiento, (in Spanish), Proceedings of Global Stone Congress 2010, www. globalstonecongress. com, (2010).

M.E. Porter, The Technological Dimension of Competitive Strategy, Research on Technological Innovation, Management and Policy, JAI Press 1 (1983) 1-33.

A. Mollá Descals, G. Berenguer Contrí, M.A. Gómez Borja, I. Quintanilla Pardo, Comportamiento del consumidor, Editorial UOC S.L., Barcelona, 2006. (in Spanish). [+]
R. Porcar, Perspectivas para la piedra natural de España en 2010: Identificando nuevas vías de crecimiento, (in Spanish), Proceedings of Global Stone Congress 2010, www. globalstonecongress. com, (2010).

M.E. Porter, The Technological Dimension of Competitive Strategy, Research on Technological Innovation, Management and Policy, JAI Press 1 (1983) 1-33.

A. Mollá Descals, G. Berenguer Contrí, M.A. Gómez Borja, I. Quintanilla Pardo, Comportamiento del consumidor, Editorial UOC S.L., Barcelona, 2006. (in Spanish).

I. Quintanilla Pardo, T. Bonavía Martín, Psicología y economía, Editoral Universitat de Valencia, Servei de Publicacions, Valencia, 2005. (in Spanish).

I. Buil, E. Martínez, T. Montener, Importancia del diseño industrial en la gestión estratégica de la empresa, Universia Business Review (2005) 52-67. (in Spanish).

K. Friedman, Theory construction in design research: criteria: approaches, and methods, Design Studies, 24 (6) (2003) 507-522.

S. Paixão-Barradas, O contributo do Design às empresas do sector da transformação de pedra natural, no processo de criação e desenvolvimentos de produtos competitivos, Rochas & Equipamentos, 104 (2012) 30-38. (in Portuguese).

S. Paixão-Barradas, B. Hernandis, B. Agudo, I. Dickie, K.M.M. Pacheco, El diseño en el sector de la transformación de las Piedras Naturales: evaluación de un nuevo concepto, Revista Ingeniería e Investigación, 32 (2012) 83-88. (in Spanish).

S. Paixão-Barradas, K. Pacheco, B. Hernandis, La piedra natural como materia fundamental en el diseño de equipamiento urbano – Estudio de un caso, Revista Iconofacto, Vol. 8, No. 10 (2012) 77-95. (in Spanish).

S. Paixão-Barradas, B. Hernandis, E. Diaz, Diseño de nuevos productos en Piedra Natural, orientados al Bienestar del Ser Humano, para la Gestión y la innovación del sector, Actas 8° Congresso Brasileiro de Gestão de Desenvolvimento de Produto, Porto Alegre, Brasil, 2011. (in Spanish).

S.L. Lohr, Sampling: design and analysis, (2nd edition), Cengage Learning, (2009).

[-]

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem