dc.contributor.author |
Amaral, Lilian
|
es_ES |
dc.date.accessioned |
2017-10-02T08:54:58Z |
|
dc.date.available |
2017-10-02T08:54:58Z |
|
dc.date.issued |
2015-11-26 |
|
dc.identifier.isbn |
9788490483411 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10251/88382 |
|
dc.description.abstract |
[EN] This research establishes dialogue between cultural practices based on artistic and social cartography in Ibero American context. It focuses on a collaborative, processual and interdisciplinary perspective that links to new conceptions of cultural heritage. This research operates with the concepts of cultural cartographies H sensitivity and technicity, complemented with notions of social cartography. We propose to think the world as an articulator "museum" of past and future, that is, memory experimentation through social creativity, collective action and artistic practices, in an “explorer” museum than in the past there excluded voices of otherness and "waste" of forgotten memories. Making an approximation between the museum and the city, the social and cultural cartography aim to be converted in places where multiple narratives can dialogue with various temporalities of the world. |
es_ES |
dc.description.abstract |
[ES] La presente investigación establece diálogo entre las prácticas culturales basadas en cartografias artísticas y sociales en contexto ibero americano. Parte de una perspectiva colaborativa, procesual y transdisciplinaria que se vincula a nuevas concepciones del patrimônio cultural. Opera con las concepciones de Cartografias Culturales – de la sensibilidad y la tecnicidad, que si complementan con las nociones de Cartografias Sociales. Proponemos pensar el mundo como un “museo” articulador de pasado y futuro, esto es, de memoria con experimentación por medio de la creatividad social, la acción colectiva y las prácticas artísticas; de un museo “sondeador” de lo que en el pasado hay de voces excluídas, de alteridades y “residuos”, de memórias olvidadas. Haciendo una aproximación entre museo y ciudad, las cartografias sociales y culturales pueden si converter en lugares donde se encuentren y dialogen las multiples narrativas y las diversas temporalidades del mundo. |
es_ES |
dc.format.extent |
5 |
es_ES |
dc.language |
Español |
es_ES |
dc.publisher |
Editorial Universitat Politècnica de València |
es_ES |
dc.relation.ispartof |
II CONGRESO INTERNACIONAL DE INVESTIGACIÓN EN ARTE VISUALES |
es_ES |
dc.rights |
Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) |
es_ES |
dc.subject |
Arte |
es_ES |
dc.subject |
Producción artística |
es_ES |
dc.subject |
Estética |
es_ES |
dc.subject |
Teoría del Arte |
es_ES |
dc.subject |
Gestión cultural |
es_ES |
dc.subject |
Educación artística |
es_ES |
dc.subject |
Investigación artística |
es_ES |
dc.title |
R.U.A. GEOPOÉTICA DE LOS SENTIDOS |
es_ES |
dc.type |
Capítulo de libro |
es_ES |
dc.type |
Comunicación en congreso |
es_ES |
dc.identifier.doi |
10.4995/ANIAV2015.1053 |
|
dc.rights.accessRights |
Abierto |
es_ES |
dc.description.bibliographicCitation |
Amaral, L. (2015). R.U.A. GEOPOÉTICA DE LOS SENTIDOS. En II CONGRESO INTERNACIONAL DE INVESTIGACIÓN EN ARTE VISUALES. Editorial Universitat Politècnica de València. 749-753. https://doi.org/10.4995/ANIAV2015.1053 |
es_ES |
dc.description.accrualMethod |
OCS |
es_ES |
dc.relation.conferencename |
II Congreso Internacional de Investigación en Artes Visuales. |< real | virtual >| ANIAV2015 |
es_ES |
dc.relation.conferencedate |
July 09-10,2015 |
es_ES |
dc.relation.conferenceplace |
Valencia, Spain |
es_ES |
dc.relation.publisherversion |
http://ocs.editorial.upv.es/index.php/ANIAV/ANIAV2015/paper/view/1053 |
es_ES |
dc.description.upvformatpinicio |
749 |
es_ES |
dc.description.upvformatpfin |
753 |
es_ES |
dc.type.version |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
es_ES |
dc.relation.pasarela |
OCS\1053 |
es_ES |