Resumen:
|
[ES] La población de Chelva, en la provincia de Valencia, es atravesada por la carretera CV-35 de Este a Oeste. Dicha vía se caracteriza por tener un volumen de tráfico medio, con un porcentaje de paso de vehículos pesados ...[+]
[ES] La población de Chelva, en la provincia de Valencia, es atravesada por la carretera CV-35 de Este a Oeste. Dicha vía se caracteriza por tener un volumen de tráfico medio, con un porcentaje de paso de vehículos pesados importante. Esto genera inconvenientes, tanto para los habitantes del municipio como para los usuarios de la carretera, entre los que destacan la falta de seguridad vial y de confort.
La necesidad de estudiar la construcción de una variante en la CV-35 que evite el paso por el interior del núcleo principal surge con la intención de paliar estos problemas.
El objeto de este estudio es el de caracterizar geológica y geotécnicamente la zona, identificando los respectivos riesgos que podrían presentarse durante la ejecución de la obra para poder solventarlos, especialmente en lo que respecta a la cimentación de estructuras y estabilidad de taludes.
La cartografía geológica que se presenta es el resultado de contrastar la información previa disponible con la obtenida tras varias visitas a campo. Estas visitas se agrupan en tres itinerarios que cubren el área de considerada.
El estudio finaliza incluyendo información sobre canteras y vertederos próximos.
Por último, este proyecto se ha desarrollado en forma de Taller en un grupo Multidisciplinar, realizándose seminarios específicos para cada ámbito del mismo y una visita a campo conjunta de todos los participantes.
[-]
[CA] La població de Chelva, a la província de València, és travessada per la carretera CV-35 d'Est a Oest. Aquesta via es caracteritza per tenir un volum mitjà de trànsit, amb un percentatge significatiu de vehicles pesats. ...[+]
[CA] La població de Chelva, a la província de València, és travessada per la carretera CV-35 d'Est a Oest. Aquesta via es caracteritza per tenir un volum mitjà de trànsit, amb un percentatge significatiu de vehicles pesats. Això crea inconvenients, tant per als habitants del municipi com per als usuaris de la carretera, entre els quals hi ha la manca de seguretat viària i confort.
La necessitat d'estudiar la construcció d'una variant a la CV-35 que eviti el pas per l'interior del nucli principal sorgeix amb la intenció de pal·liar aquests problemes.
L'objecte d'aquest estudi és el de caracteritzar geològica i geotècnicament la zona, identificant els respectius riscos que podrien presentar-se durant l'execució de l'obra per poder resoldre'ls, especialment pel que fa a la fonamentació d'estructures i estabilitat de talussos.
La cartografia geològica que es presenta és el resultat de contrastar la informació prèvia disponible amb l'obtinguda després de diverses visites a camp. Aquestes visites s'agrupen en tres itineraris que cobreixen l'àrea de considerada.
L'estudi acaba incloent informació sobre pedreres i abocadors pròxims.
Finalment, aquest projecte s'ha desenvolupat en forma de taller en un grup Multidisciplinar, realitzant seminaris específics per a cada àmbit d'aquest i una visita a camp conjunta de tots els participants.
[-]
[EN] The town of Chelva, in the province of Valencia, is crossed by the CV-35 highway from East to West. This route is characterized by having an average traffic volume, with a significant percentage of heavy vehicles. ...[+]
[EN] The town of Chelva, in the province of Valencia, is crossed by the CV-35 highway from East to West. This route is characterized by having an average traffic volume, with a significant percentage of heavy vehicles. This creates inconveniences, both for the inhabitants of the municipality and for the users of the road, among which the lack of road safety and comfort.
The need to study the construction of a variant in the CV-35 that avoids the passage through the main core arises with the intention of alleviating these problems.
The objective of this study is to characterize geologically and geotechnically the area, identifying the respective risks that could arise during the execution of the work to be able to solve them, especially with regard to the foundation of structures and stability of slopes.
The geological mapping that is presented is the result of contrasting the previous available information with that obtained after several visits to the field. These visits are grouped in three itineraries that cover the area considered.
The study ends by including information on nearby quarries and landfills.
Finally, this project has been developed as a Workshop in a Multidisciplinary group, with specific seminars for each area of the same and a joint field visit of all participants.
[-]
|