Resumen:
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Making the synthetics is a Project of production and investigation based on two different ways of development, articulating the manufacture of two corporal machines to be worn (wearable technology).
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Making the synthetics is a Project of production and investigation based on two different ways of development, articulating the manufacture of two corporal machines to be worn (wearable technology).
This part of the project focuses in the design, confection and impression 3D of the devices through rigid threads (PLA) and flexibles (FILAFLEX) in printers BQ, Witbox and Pursa i3 MK2. The design of one piece is the reflection of the other, only differing in the electronics layout, and so creating a communicational metaphor of equalities and differences. This dialogue about dualities, between the utopic and dystopic, natural and artificial, old and new, focuses the conceptual analysis in the main role that the technology reaches in the relation between the skin and its combination with the synthetics. This stands in the evolution of fashion and the combination of handcraft and machine production, in the peak of the 3d printing revolution.
That¿s the reason why there will be different subjects about code representation trough the clothing under futuristic aesthetics, influenced by geometry and the firsts avant-gardes, and also by science fiction audiovisuals, being all of this related to tecnophobias and technophiles, in the field of Fashion-Tech and the spirit of Maker community along with the concept Do it Yourself.
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Making the synthetics, es un proyecto de producción e investigación que se compone de dos vías de desarrollo, articulando conjuntamente la manufactura de dos computadoras corporales vestibles (wearable technology).
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Making the synthetics, es un proyecto de producción e investigación que se compone de dos vías de desarrollo, articulando conjuntamente la manufactura de dos computadoras corporales vestibles (wearable technology).
En esta parte del proyecto se desarrolla el diseño, la confección y la impresión 3D de los dispositivos, a través de filamentos rígidos (PLA) y flexibles (FILAFLEX) en impresoras BQ Witbox y Prusa i3 MK2. El diseño de una pieza es el reflejo de la otra, difiriendo únicamente en la disposición de los circuitos electrónicos, estableciéndose una metáfora comunicacional de paridades y distinciones. Ese diálogo sobre dualismos, entre el género utópico y distópico, lo natural y lo artificial, lo antiguo y lo emergente, centra la piedra angular del análisis conceptual en el significativo protagonismo que la tecnología alcanza en la relación entre la identidad de la piel y su combinación con lo sintético. Lo cual queda reflejado en la evolución de la moda y la simbiosis entre procesos artesanales y producción por máquinas, en el seno de la revolución de la impresión 3D.
Por ello los temas versarán sobre los códigos de representación a través de la indumentaria bajo estéticas futuristas, influenciados por la geometría y la síntesis de las primeras vanguardias, retroalimentado por el mundo audiovisual de ciencia-ficción, posturas centradas en tecnofobias y tecnofilias, el actual campo del Fashion-Tech y el espíritu de la Comunidad Maker junto al concepto Do It Yourself.
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