Abstract:
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Nowadays, teamwork is a critical competence in the area of higher education, and it has become a critical task in educational and management environments. Unfortunately, finding optimal or near-optimal teams is a costly ...[+]
Nowadays, teamwork is a critical competence in the area of higher education, and it has become a critical task in educational and management environments. Unfortunately, finding optimal or near-optimal teams is a costly task for humans because of the exponential number of results. Therefore, in the present paper, it is followed a line of research that guides the au-tomatic generation of teams based on the generation of coalition structures through the design, development, implementation and evaluation of a genetic algorithm. Simulations have been carried out in real classrooms scenarios that show that the policy is able to converge towards an optimal solution by improving the performance of the studied tool.
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El trabajo en equipo es ahora una competencia crítica en el área de la enseñanza superior, y se ha convertido en una tarea crítica en los entornos educativos y de gestión. Desafortunadamente, buscar equipos óptimos o ...[+]
El trabajo en equipo es ahora una competencia crítica en el área de la enseñanza superior, y se ha convertido en una tarea crítica en los entornos educativos y de gestión. Desafortunadamente, buscar equipos óptimos o cercanos a lo óptimo es una tarea costosa para los huma-nos debido al número exponencial de resultados. Por este motivo, en el presente proyecto se sigue una línea de investigación que abarca la generación automática de equipos basados en la generación de estructuras de coaliciones mediante el diseño, desarrollo, implementación y evaluación de un algoritmo genético. Se han llevado a cabo simulaciones en escenarios reales de clases que muestran que la política es capaz de converger hacia una solución óptima mejorando el rendimiento de la herramienta estudiada.
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