- -

Laboratorio Virtual como Herramienta para Comprender el Funcionamiento de las Líneas de Alta Tensión

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Laboratorio Virtual como Herramienta para Comprender el Funcionamiento de las Líneas de Alta Tensión

Show full item record

Roldán-Blay, C.; Pérez-Sánchez, M. (2017). Laboratorio Virtual como Herramienta para Comprender el Funcionamiento de las Líneas de Alta Tensión. Modelling in Science Education and Learning. 10(2):95-106. doi:10.4995/msel.2017.5902

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/90057

Files in this item

Item Metadata

Title: Laboratorio Virtual como Herramienta para Comprender el Funcionamiento de las Líneas de Alta Tensión
Secondary Title: Virtual laboratory as a Tool forUnderstanding the Operation of HighVoltage Lines
Author:
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Hidráulica y Medio Ambiente - Departament d'Enginyeria Hidràulica i Medi Ambient
Issued date:
Abstract:
[EN] Three-phase electrical power lines are di cult to model elements due to a number of phenomena that in othervoltage levels may be negligible. To calculate basic parameters (resistance, ...[+]


[ES] Las líneas eléctricas trifásicas de alta tensión son elementos de difícil modelado debido a una serie de fenómenos que a otros niveles de tensión pueden resultar despreciables. Para el cálculo de los parámetros básicos ...[+]
Subjects: Laboratorio virtual , Matlab , Línea de alta tensión , Parámetros eléctricos , Inductancia , Resistencia , Capacidad , Efecto peculiar , Transmisión de potencia eléctrica , Virtual laboratory , High voltage line , Electrical parameters , Inductance , Resistance , Skin effect , Electrical power transmission
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2017.5902
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2017.5902
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record