- -

Digital heritage training for historians in Europe: a local proposal

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Digital heritage training for historians in Europe: a local proposal

Show full item record

Ruiz Gil, J. (2017). Digital heritage training for historians in Europe: a local proposal. Virtual Archaeology Review. 8(17):56-63. doi:10.4995/var.2017.4726

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/90132

Files in this item

Item Metadata

Title: Digital heritage training for historians in Europe: a local proposal
Secondary Title: Aprendizaje digital en patrimonio para historiadores europeos: una propuesta local
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] This paper presents a proposal for the use of digital resources to improve the university curriculum for historians in particular and heritage managers in general. It is possible to develop the sector, providing more ...[+]


[ES] Este artículo propone implementar el uso de los recursos digitales en el currículo de historiadores en particular, y de gestores del patrimonio en general. Es posible desarrollar el sector proporcionando ...[+]
Subjects: Digital training , Historian , Cultural heritage , European Higher Education Area (EHEA) , Aprendizaje digital , Historiador , Patrimonio cultural , Área de Educación Superior en Europa
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Virtual Archaeology Review. (eissn: 1989-9947 )
DOI: 10.4995/var.2017.4726
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/var.2017.4726
Thanks:
This work was supported by the CEI PatrimoniUn10, the Seminario ‘Agustín de Horozco’, and the Grupo de Estudios de Historia Actual (GEHA) of the University of Cadiz.
Type: Artículo

References

Barbier, B. (2014). Les offres de formation en patrimoines et humanités numériques dans le établisements d'enseignement supérieur française. In Bernadette Saou-Dufrene (Ed.), Heritage and digital humanities. How should training practices evolve? (pp. 395–399). Berlin: Lit Verlag.

Barreiro, D. (2013). Arqueológicas. Hacia una arqueología aplicada. Barcelona: Bellaterra Arqueología.

COTEC (2010). Informes sobre el sistema espa-ol de innovación en el sector del patrimonio histórico. Madrid: Fundación COTEC para la Innovación Tecnológica. [+]
Barbier, B. (2014). Les offres de formation en patrimoines et humanités numériques dans le établisements d'enseignement supérieur française. In Bernadette Saou-Dufrene (Ed.), Heritage and digital humanities. How should training practices evolve? (pp. 395–399). Berlin: Lit Verlag.

Barreiro, D. (2013). Arqueológicas. Hacia una arqueología aplicada. Barcelona: Bellaterra Arqueología.

COTEC (2010). Informes sobre el sistema espa-ol de innovación en el sector del patrimonio histórico. Madrid: Fundación COTEC para la Innovación Tecnológica.

Jones, S. E. (2016). Roberto Busa, S.J., and the Emergence of Humanities Computing. doi:10.4324/9781315643618

Jones, S. E. (2016). Roberto Busa, S.J., and the Emergence of Humanities Computing. doi:10.4324/9781315643618

Lorans, Elisabeth (2008). Digital archaeology curricula: some aspects of the state os practice in France and Tours University experiences. In EPOCH Draft proposal for a Curriculum for Digital Heritage Studies. Policies, Practices and Developments in Europe (pp. 37–47). Retrieved from http://public-repository.epochnet.org/deliverables/D_4_13_Final_State_of_the_Union.pdf

Manovich, L. (2016). The Science of Culture? Social Computing, Digital Humanities and Cultural Analytics. Journal of Cultural Analytics. doi:10.22148/16.004

McLuhan, M., 1962. The Gutenberg galaxy: the making of tipographic man. Univ. Toronto Press.

Vicent, N., Ibáñez-Etxeberria, A., & Asensio, M. (2015). Evaluation of heritage education technology-based programs. Virtual Archaeology Review, 6(13), 20. doi:10.4995/var.2015.4367

Vicent, N., Ibáñez-Etxeberria, A., & Asensio, M. (2015). Evaluation of heritage education technology-based programs. Virtual Archaeology Review, 6(13), 20. doi:10.4995/var.2015.4367

Vicent, N., Ibáñez-Etxeberria, A., & Asensio, M. (2015). Evaluation of heritage education technology-based programs. Virtual Archaeology Review, 6(13), 20. doi:10.4995/var.2015.4367

Vicent, N., Ibáñez-Etxeberria, A., & Asensio, M. (2015). Evaluation of heritage education technology-based programs. Virtual Archaeology Review, 6(13), 20. doi:10.4995/var.2015.4367

[-]

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record