- -

Expansion strategies of Spanish food retailers

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Expansion strategies of Spanish food retailers

Show full item record

Roig-Tierno, N.; Baviera-Puig, A.; Buitrago-Vera, J. (2015). Expansion strategies of Spanish food retailers. Economía Agraria y Recursos Naturales - Agricultural and Resource Economics. 15(2):69-92. doi:10.7201/earn.2015.02.04

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/90638

Files in this item

Item Metadata

Title: Expansion strategies of Spanish food retailers
Secondary Title: Estrategias de expansión de las cadenas de distribución agroalimentaria española
Author:
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Departamento de Economía y Ciencias Sociales - Departament d'Economia i Ciències Socials
Issued date:
Abstract:
[EN] The study of evolutionary economic geography receives more interest each time. The aim of this paper is to analyze the different strategies of expansion or geographic growth followed by major brands of Spanish food ...[+]


[ES] El estudio de la economía geográfica evolutiva recibe cada vez un mayor interés. El obje-tivo de este artículo consiste en analizar las diferentes estrategias de expansión o crecimiento geográfico seguidas por las ...[+]
Subjects: Análisis espacial , Clúster , Distribución agroalimentaria , Localización , Sistemas de Información Geográfica (SIG) , Food retailing , Geographic Information Systems (GIS) , Localization , Spatial analysis
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
Economía Agraria y Recursos Naturales - Agricultural and Resource Economics. (issn: 1578-0732 ) (eissn: 2174-7350 )
DOI: 10.7201/earn.2015.02.04
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.7201/earn.2015.02.04
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record