- -

Social and Cultural Capital Predictors of Adolescents' Financial Literacy: Family and School Influences

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Social and Cultural Capital Predictors of Adolescents' Financial Literacy: Family and School Influences

Show full item record

Garcia Aracil, A.; Neira, I.; Albert, C. (2016). Social and Cultural Capital Predictors of Adolescents' Financial Literacy: Family and School Influences. Revista de Educación. (374):91-115. doi:10.4438/1988-592X-RE-2016-374-327

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/91863

Files in this item

Item Metadata

Title: Social and Cultural Capital Predictors of Adolescents' Financial Literacy: Family and School Influences
Author:
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Instituto de Gestión de la Innovación y del Conocimiento - Institut de Gestió de la Innovació i del Coneixement
Issued date:
Abstract:
[EN] This study focuses on the effects of social and cultural capital on 15-year-old scholars' achievements in financial literacy. We use data from 13 OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) countries ...[+]


[ES] Este trabajo analiza la relación entre el capital socio-cultural y el rendimiento en conocimiento financiero entre estudiantes de enseñanza secundaria obligatoria. El estudio se realiza para los 13 países de la OCDE ...[+]
Subjects: Social Capital , Cultural Capital , Financial Literacy , Family Background , School Context , PISA 2012
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
Revista de Educación. (issn: 0034-8082 )
DOI: 10.4438/1988-592X-RE-2016-374-327
Publisher:
Ministerio de Educación y Ciencia
Publisher version: http://doi.org/10.4438/1988-592X-RE-2016-374-327
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record