Resumen:
|
Title: ILLUSTRATION AND BULLYING
Overview:
In a regular way media inform us of attitudes and facts reprehensible among young people.Harassment (understood as physical or psychological harassment) is subjected to a student, ...[+]
Title: ILLUSTRATION AND BULLYING
Overview:
In a regular way media inform us of attitudes and facts reprehensible among young people.Harassment (understood as physical or psychological harassment) is subjected to a student, it is a sensitive issue which must be examined and addressed. According to statistical data of the press, in 2016 one of every ten children wear suffered some type of bullying in Spain. The harassment and the cyberbullying are truly alarming in our country, with the aggravating of continue growing, made reprehensible of consequences tragic on occasions. The association between negative, bullying and the tangible, the Enlightenment, can be positive, as to acknowledge facts, denounce them, and mitigate them. The idea of this work is used as the tool base illustration, from an innovative point of view, in order to recognize and solve this problem, both for teachers and for parents and students. In addition, both pedagogues and psychologists can be found in this work a support tool to raise certain therapies, causing the reflection to take a hard and possible decisive action this lacra school.
[-]
Titulo: ILUSTRACIÓN Y BULLYING
Resumen:
De manera asidua los medios de comunicación nos informan de actitudes y hechos repudiables entre personas de corta edad. El hostigamiento (entendido como el acoso físico o ...[+]
Titulo: ILUSTRACIÓN Y BULLYING
Resumen:
De manera asidua los medios de comunicación nos informan de actitudes y hechos repudiables entre personas de corta edad. El hostigamiento (entendido como el acoso físico o psicológico) al que se somete a un alumno, es un tema delicado que ha de ser examinado y afrontado.
Según datos estadísticos de la prensa, en 2016 uno de cada diez niños /as sufrió algún tipo de acoso escolar en España.
El acoso y el ciberacoso son verdaderamente alarmantes en nuestro país, con el agravante de continuar creciendo, hechos repudiables de consecuencias trágicas en ocasiones.
La asociación entre algo negativo, el bullying y lo tangible, la ilustración, puede ser positiva, en cuanto a reconocer hechos, denunciarlos, y mitigarlos.
La idea de este trabajo es emplear como herramienta base la ilustración, desde un punto de vista innovador, para reconocer y solucionar este problema, tanto por parte de docentes como de padres y alumnos. Además, tanto pedagogos como psicopedagogos pueden encontrar en este trabajo un instrumento de apoyo para plantear determinadas terapias, impeliendo a la reflexión y posible acción resolutiva de ésta lacra escolar.
[-]
|