Resumen:
|
Liquid Lunch is a documentary-style short film piece based on improvisation.
It is a project that reflects on the concepts of personal interrelationships and
sincere interactions, searching for something more than the ...[+]
Liquid Lunch is a documentary-style short film piece based on improvisation.
It is a project that reflects on the concepts of personal interrelationships and
sincere interactions, searching for something more than the communication
that is presented to us as true in mainstream cinema. Parting from previously
decided guidelines, the improvisation is embraced by chaos and given communicative freedom between subjects, while the camera observes, searches
and invades their personal space through extreme close-ups obsessed with
reactions. The final piece consts of a constant back and forth between fate
and control, transforming the results of the improvisation into a piece with a
decided aesthetic and narrative purpose.
It is an attempt to display intimate relationships and the confidence that surges from them, presenting relationships as a chaos formed by complex layers
and differente forces and occurences. Absurdity is present and constant as in
real life, which is always unpredicatble and requires unlimited possibilities to
be able to react sincerely.
Even though the narrative purpose and the outlined central conflict are completely serious, humor is a key factor in making the interaction more natural
and demonstrating the level of complicity between the subjects.
[-]
Este siguiente proyecto de TFG es una pieza fílmica de carácter documental
basado en la improvisación. Es un proyecto que reflexiona sobre los
conceptos de ínter-relaciones personales e interacciones sinceras,
buscando ...[+]
Este siguiente proyecto de TFG es una pieza fílmica de carácter documental
basado en la improvisación. Es un proyecto que reflexiona sobre los
conceptos de ínter-relaciones personales e interacciones sinceras,
buscando más allá de la comunicación que nos es presentada como verídica
en el cine comercial. Partiendo de unas pautas previas concretadas la improvisación es entregada al descontrol, a la libertad comunicativa entre los
sujetos, mientras que la cámara observa, busca e invade su espacio
personal mediante primeros planos obsesionados con las reacciones.
La pieza final consta de una retro-alimentación entre el azar y el control,
transformando los resultados de la improvisación azarosa en una pieza con
una finalidad narrativa y estética decidida.
Es un intento de mostrar las relaciones íntimas y la confianza que nace de
ellas, presentando las relaciones como un caos formado por niveles complicados y distintas fuerzas y ocurrencias. La absurdidad es presente y constante tal cual como ocurre en la vida real, que es siempre impredecible y que
requiere de las posibilidades ilimitadas para poder dar una reacción sincera.
Es un proyecto que tiene una extensa base de investigación e influencias, que
toma de ellos, transforma, y devuelve.
[-]
|