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Modification of the Highway Capacity Manual two-lane highway analysis procedure for Spanish conditions

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Modification of the Highway Capacity Manual two-lane highway analysis procedure for Spanish conditions

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Moreno Chou, AT.; Llorca García, C.; Washburn, S.; Bessa Jr., JE.; Hale, DK.; García García, A. (2016). Modification of the Highway Capacity Manual two-lane highway analysis procedure for Spanish conditions. Journal of Advanced Transportation. 50(8):1650-1665. https://doi.org/10.1002/atr.1421

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/93327

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Título: Modification of the Highway Capacity Manual two-lane highway analysis procedure for Spanish conditions
Autor: Moreno Chou, Ana Tsui Llorca García, Carlos Washburn, Scott Bessa Jr., José Elievam Hale, David K García García, Alfredo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Universitat Politècnica de València. Instituto del Transporte y Territorio - Institut del Transport i Territori
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The US Highway Capacity Manual (HCM) methodology is used in Spain to evaluate traffic operation and quality of service. The effect of passing manoeuvre on two-lane highway operational performance is considered through ...[+]
Palabras clave: Traffic operation , Two-lane highway , Percent time spent following , Average speed , Percent followers , Genetic algorithm
Derechos de uso: Reconocimiento (by)
Fuente:
Journal of Advanced Transportation. (issn: 0197-6729 )
DOI: 10.1002/atr.1421
Editorial:
John Wiley & Sons
Versión del editor: http://doi.org/10.1002/atr.1421
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TRA2010-21736/ES/DESARROLLO DE MODELOS DE DISTANCIAS DE VISIBILIDAD DE ADELANTAMIENTO/
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2013-42578-P/ES/ESTUDIO EXPERIMENTAL DE LA FUNCIONALIDAD Y SEGURIDAD DE LAS CARRETERAS CONVENCIONALES/
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//BES-2011-044612/ES/BES-2011-044612/
Agradecimientos:
The research was funded by the Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (TRA2013-42578-P) and has been partially developed as a result of a mobility stay at the University of Florida funded by the Spanish Ministry ...[+]
Tipo: Artículo

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