- -

An Energy-efficient Metro Speed Profiles for Energy Savings: Application to the Valencia Metro

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

An Energy-efficient Metro Speed Profiles for Energy Savings: Application to the Valencia Metro

Mostrar el registro completo del ítem

Villalba Sanchis, I.; Salvador Zuriaga, P. (2016). An Energy-efficient Metro Speed Profiles for Energy Savings: Application to the Valencia Metro. Transportation Research Procedia. 18:226-233. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2016.12.031

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/93336

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: An Energy-efficient Metro Speed Profiles for Energy Savings: Application to the Valencia Metro
Autor: Villalba Sanchis, Ignacio Salvador Zuriaga, Pablo
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería e Infraestructura de los Transportes - Departament d'Enginyeria i Infraestructura dels Transports
Universitat Politècnica de València. Instituto del Transporte y Territorio - Institut del Transport i Territori
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] Nowadays one of the main priorities for metro line operators is the reduction of energy consumption, due to the environmental impact and economic cost. In order to achieve this objective different strategies can be ...[+]
Palabras clave: Railway , Energy consumption , Speed profiles , Rail transport , Metro
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Transportation Research Procedia. (issn: 2352-1465 )
DOI: 10.1016/j.trpro.2016.12.031
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.trpro.2016.12.031
Título del congreso: XII Congreso de Ingeniería del Transporte
Lugar del congreso: Valencia, Spain
Fecha congreso: June 7-9, 2016
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICINN//TRA2011-26602/ES/ESTRATEGIAS PARA EL DISEÑO Y LA EXPLOTACION ENERGETICAMENTE EFICIENTE DE INFRAESTRUCTURAS FERROVIARAS Y TRANVIARIAS/
Agradecimientos:
The authors wish to thank Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) for their kind support during the development of this study, including their assistance during the installation of the consumption devices aboard ...[+]
Tipo: Artículo Comunicación en congreso

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem