Abstract:
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The project under analysis shows a stratified painting, which marks in itself the drama of the loss of the message and of the voice in the contemporary city. There are notions of the urban and the inhospitable spaces, as ...[+]
The project under analysis shows a stratified painting, which marks in itself the drama of the loss of the message and of the voice in the contemporary city. There are notions of the urban and the inhospitable spaces, as well as messages and lines that expressively approximate urban graphics. Along with the tapes used and the scorned and illegible posters, the trick of the unrecognizable and the dirty is played, manifesting a great dramatic and narrative load. However, there is not a renounce to abstract large layers of painting - which compete with each other in a framework of temporary survival - with direct reference to the street wall.
Thus, the urban, the temporal, the banality and the chance come to relate, leading to an area where the synthetic and the human converge; the gaps of the ¿referential subconscious¿ and mass media culture, as well as the premature death of the human message in postmodern society. The city as a space-time agent, together with the pictorial abstraction, play an apology of iconoclasm as an escape from mass culture, in which overproduction and speed contribute to illegibility and disinformation.
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El proyecto objeto de análisis muestra una pintura estratificada, que marca en sí misma el drama de la pérdida del mensaje y de la voz en la ciudad contemporánea. Se contemplan nociones de lo urbano y de los espacios ...[+]
El proyecto objeto de análisis muestra una pintura estratificada, que marca en sí misma el drama de la pérdida del mensaje y de la voz en la ciudad contemporánea. Se contemplan nociones de lo urbano y de los espacios inhóspitos, así como de mensajes y trazos que expresivamente se acercan a las grafías urbanas. Junto con las cintas utilizadas y los carteles denostados e ilegibles, se juega la baza de lo irreconocible y lo sucio, manifestando gran carga dramática y narrativa. Sin embargo, no se renuncia a abstraer grandes capas de pintura ¿las cuales compiten entre sí en un marco de supervivencia temporal¿ haciendo referencia directa al muro callejero.
Así pues, lo urbano, lo temporal, la banalidad y el azar llegan a relacionarse desembocando en una superficie donde confluye lo sintético y lo humano; los resquicios del ¿subconsciente referencial¿ y la cultura mass media, así como la muerte prematura del mensaje humano en la sociedad posmoderna. La ciudad como agente espacio-temporal, junto a la abstracción pictórica juegan una apología a la iconoclastia como escape de la cultura de masas, en la cual la sobreproducción y la velocidad contribuyen a la ilegibilidad y a la desinformación.
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