Resumen:
|
All over this memo there’re explained the processes of analysis and divulgation,
framed into the phase of postproduction, that my team and I followed to release
the audiovisual piece titled as I̶n̶transigentes.
I̶n̶transigentes ...[+]
All over this memo there’re explained the processes of analysis and divulgation,
framed into the phase of postproduction, that my team and I followed to release
the audiovisual piece titled as I̶n̶transigentes.
I̶n̶transigentes is a documentary series interactive and participative. Per se, it
keeps similarities with the TV genre of docu-reality, when reporting the day to
day life of its main characters; or also reporting how we introduce ourselves in
there, little by little.
In a world where ICT (Information and communication technologies) are more
and more in form of mass media, social networks, social media or the wellknown
as online multimedia platforms, dominate the scene; Thus, replacing
more traditional methods of entertainment and political-cultural diffusion.
That said, throughout this memo I will focus on discussing our marketing
strategy - if at all – in regards of the documentary; Through your social media
ad, your website, the trailer, or the graphic design applied.
I also found it opportune to investigate a little about art on the Internet and
public art in general; Concepts that will be related to our work.
[-]
A lo largo de esta memoria se exponen los procesos de análisis y divulgación,
enmarcados en la fase posproducción que hemos seguido mi equipo y yo a la
hora de elaborar la obra audiovisual que lleva por título: ...[+]
A lo largo de esta memoria se exponen los procesos de análisis y divulgación,
enmarcados en la fase posproducción que hemos seguido mi equipo y yo a la
hora de elaborar la obra audiovisual que lleva por título: I̶n̶transigentes.
I̶n̶transigentes es una serie-documental interactiva y participativa. En sí, guarda
similitudes con el género televisivo de la docu-realidad, al relatar el día a día de
sus protagonistas; también dejando ver cómo nos introducimos poco a poco en
él. Esta serie consta de cuatro capítulos hasta el momento.
En un contexto global donde las TIC (Tecnologías de Información y
Comunicación) cada vez están más presentes como medio de comunicación
masivo, las redes sociales, los social media o las llamadas plataformas
multimedia online, acaparan todo el protagonismo, reemplazando así a otros
métodos de entretenimiento y difusión político-cultural más tradicionales.
Dicho esto, a lo largo de esta memoria me centraré en hablar sobre nuestra
estrategia de comercialización -si cabe-, del documental; pasando por su
anuncio en redes sociales, su página web, el tráiler, o el diseño gráfico aplicado.
También me ha parecido oportuno investigar un poco sobre el arte en Internet
y el arte público en general; conceptos que serán relacionados con nuestra obra
[-]
|