Resumen:
|
[EN] The visual sound real time live performances, also calls live cinema, are characterized, primarily, by a nonlinear narrative construction, in which the artist composed the work during its own event. It is a fact which ...[+]
[EN] The visual sound real time live performances, also calls live cinema, are characterized, primarily, by a nonlinear narrative construction, in which the artist composed the work during its own event. It is a fact which data and performance are both crucial for the final result, occurring during the human-machine symbiosis where the unpredictability and randomness allow a newfangled correlation. For this paper, we discuss the nonlinear narrative process in the real time audiovisual practices, enabling the understanding of this system as a set of components on an interaction state. Also we present the system as a cluster of independent parties, discussing their training from concept compression codes, media and rhythms in the practice of live cinema. Finally, we will discuss the arrangement in the electronic media to generate and exchange the real time information. At this point in time, we will present the performance of their own regulations components encoding that define this kind of work, based on the physical environment to telematics, until returning to the physical environment through the result of a performance, that we call as transduction and transcoding audiovisual process. For grading information, we’ll put forward, as a case study, the live electronic duo Clássicos, Calçada, a real time audiovisual experimental project, based on personal experiences in urban exploration, formed by the authors of this preposition: DeCo Nascimento and Tatiana Travisani.
[-]
[ES] Las performances sonoro-visuales en tiempo real, también llamadas de live cinema, están caracterizadas, primordialmente, por una construcción narrativa no lineal, en que el artista compone la obra durante su propio ...[+]
[ES] Las performances sonoro-visuales en tiempo real, también llamadas de live cinema, están caracterizadas, primordialmente, por una construcción narrativa no lineal, en que el artista compone la obra durante su propio acontecimiento. Es un hecho donde, tanto los datos cuanto la actuación son determinantes para el resultado final, ocurriendo una simbiosis hombre-máquina en que la imprevisibilidad y el azar permiten novedosas correlaciones. Para la presente ponencia, discutiremos el proceso narrativo no lineal en la práctica del audiovisual en tiempo real, posibilitando la comprensión de este sistema (audiovisual) como un conjunto de componentes en estado de interacción. Presentaremos también el sistema como un aglomerado de partes independientes, discutiendo su formación a partir de la compresión del concepto de códigos, medios y ritmos en la práctica del live cinema. Finalmente, hablaremos de la gestión en los medios telemáticos para generar e intercambiar informaciones en tiempo real. En este momento, presentaremos el funcionamiento de una normativa propia de codificación de los componentes que definen la obra, partiendo del medio físico para el medio telemático, retornando al medio físico a través del resultado de la performance en un proceso de transducción y transcodificación audiovisual. Para explanar las informaciones, presentaremos como estudio de caso el Dúo de live electronic Clássicos de Calçada, proyecto experimental sonoroHvisual en tiempo real, basado en experiencias personales y exploración urbana, formado pelos autores de esta preposición: DeCo Nascimento y Tatiana Travisani.
[-]
|