- -

El profesor ante la actividad modelizadora en el aula de secundaria

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El profesor ante la actividad modelizadora en el aula de secundaria

Show full item record

Gallart-Palau, C.; Ferrando Palomares, I.; García-Raffi, LM. (2015). El profesor ante la actividad modelizadora en el aula de secundaria. Suma. (79):9-16. http://hdl.handle.net/10251/99867

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/99867

Files in this item

Item Metadata

Title: El profesor ante la actividad modelizadora en el aula de secundaria
Secondary Title: Teacher s management of the modeling activity in the classroom at secondary level
Author: Gallart-Palau, Cesar Ferrando Palomares, Irene García-Raffi, L. M.
UPV Unit: Universitat Politècnica de València. Instituto Universitario de Matemática Pura y Aplicada - Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada
Universitat Politècnica de València. Departamento de Matemática Aplicada - Departament de Matemàtica Aplicada
Issued date:
Abstract:
[EN] the introduction of modeling in the secondary level demands the reconsideration about the teaching methodology that promotes and stimulates this activity in classroom. In this paper we present a classroom experience ...[+]


[ES] La introducción de la modelización en secundaria requiere un replanteamiento de la metodología de enseñanza que promueva y posibilite la actividad modelizadora de nuestros alumnos. En el presente artículo, a través ...[+]
Subjects: Experiencia de aula , Secundaria , Modelización , Debate , Rol del profesor
Copyrigths: Reserva de todos los derechos
Source:
Suma. (issn: 1130-488X )
Publisher:
FEDERACION PROFESORES MATEMATICAS
Publisher version: http://revistasuma.es/
Type: Artículo

recommendations

 

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record