Listar por Entidad UPV "Universitat Politècnica de València. Área de Instituto de Ciencias de la Educación - Àrea de l'Institut de Ciències de l'Educació"
RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia
Listar por Entidad UPV "Universitat Politècnica de València. Área de Instituto de Ciencias de la Educación - Àrea de l'Institut de Ciències de l'Educació"
Canós-Darós, Lourdes; García Félix, Vicenta Eloína(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[ES] El profesorado cuando se plantea diseñar actividades de enseñanza-aprendizaje debe
contemplar varios aspectos. Por una parte, ha de responder a los resultados de aprendizaje
para conseguir un aprendizaje significativo. ...
El recurso explica el concepto de resultado de aprendizaje y pone ejemplos de cómo deben definirse de manera correcta para facilitar cualquier programación didáctica
The task of breast density quantification is becoming increasingly relevant due to its association with breast cancer risk. In this work, a semi-automated and a fully automated tools to assess breast density from full-field ...
Rios, Jose G.; Garcia, Eloina; Marton Lluch, Isabel(IATED Academy, 2020-07-07)
[EN] Among the priorities of the Polytechnic University of Valencia¿s Education Science Institute (ICE in
Spanish) is the training of university teachers, in which one of the subjects covered is the development
and application ...
Moreno Navarro, María Salomé; Navarro Morcillo, Jesús; García Félix, Vicenta Eloína; Gil, Víctor Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[Otros] The process in which our university studies have been adapted to European
Higher Education Area has favored the design of new degrees with an
enormous multidisciplinary character. Experience shown in this paper ...
We developed a semi-automated tool to assess mammographic density (MD), a phenotype risk marker for breast cancer (BC), in full-field digital images and evaluated its performance testing its reproducibility, comparing our ...
[ES] Han pasado ya algo más de 20 años desde que los ministros de educación europeos firmaron la Declaración de Bolonia (1999). Era la respuesta europea a una exigencia mundial de transformación de la educación superior, ...