Martín Díaz, Jaime(Universitat Politècnica de València, 2020-01-29)
[EN] The overall objective of this doctoral thesis is to deepen in combustion
diagnosis from in-cylinder pressure in direct injection Diesel engines. This
work stems from the knowledge of pressure signal acquisition and ...
Salvador, F.J.; De La Morena, Joaquín; Martínez López, Jorge; Jaramillo-Císcar, David(Elsevier, 2017)
[EN] Diesel fuel injection systems are being used at higher injection pressure conditions over time because of more stringent emissions requirements. Thus, the importance to properly take into account the fluid compressibility ...
Gómez Martínez, Daniela(Universitat Politècnica de València, 2019-07-16)
[ES] Debido a la creciente preocupación por la gestión y eliminación de residuos procedentes del uso
de hidrocarburos como combustibles, cada vez más estudios se centran en la búsqueda de
procedimientos eficaces con el ...
Sendra Martín, Javier(Universitat Politècnica de València, 2019-05-08)
[ES] Diseño y calibración de un viscosímetro experimental para la caracterización de diferentes combustibles a lo largo de un rango determinado de temperaturas.
Morales López, Andrés(Universitat Politècnica de València, 2016-10-04)
[ES] El presente documento recoge los datos obtenidos, las comparativas realizadas y las
conclusiones alcanzadas para comprender el efecto que tienen diferentes estrategias de inyección
múltiple de combustible Diesel, a ...
Zapata Pemberthy, Luis Daniel(Universitat Politècnica de València, 2010-05-13)
El objetivo de esta tesis doctoral ha sido el desarrollo de metodologías completas para la caracterización experimental de los procesos de inyección de combustible, evaporación y formación de mezcla, autoencendido y ...
Venegas Pereira, Óscar Hernando(Universitat Politècnica de València, 2012-05-07)
Este documento presenta una investigación llevada a cabo con el fin de obtener un mejor entendimiento del comportamiento del flujo interno de toberas de inyección diesel.
[EN] A biocrude was obtained via the catalytic hydrothermal treatment of lignocellulosic biomass. This was further co-hydroprocessed with Straight Run Gas Oil (SRGO) under desulphurization conditions. Amounts of biocrude ...
Ramírez Hernández, José Gustavo(Universitat Politècnica de València, 2012-07-19)
Road transportation sector faces nowadays the challenge of satisfying the growing demands for mobility and at the same time to reduce its negative impact on environment. The panorama for the future is to reduce to zero the ...
Salvador, Francisco Javier; De La Morena, Joaquín; Crialesi Esposito, Marco; Martínez López, Jorge(SAGE Publications, 2018)
[EN] The motion of the needle during the injection process of a diesel injector has a marked influence on the internal flow, the fuel characteristics at the nozzle exit, the spray pattern and the fuel-air mixing process. ...
Salvador Rubio, Francisco Javier; Carreres Talens, Marcos; Jaramillo Císcar, David; Martínez López, Jorge(Elsevier, 2015-10)
A computational study focused on the inner nozzle flow and cavitation phenomena has been reported in this paper in order to investigate the two most common types of diesel injector nozzles at the present: microsac and valve ...
Salvador Rubio, Francisco Javier; Plazas Torres, Alejandro Hernán; Gimeno García, Jaime; Carreres Talens, Marcos(SAGE Publications (UK and US), 2014-01)
An experimental and computational study of an increasingly used third-generation common-rail injection system with a
piezo actuator has been carried out. A complete characterization of the different elements of the system, ...
Salvador, Francisco Javier; De La Morena, Joaquín; Bracho Leon, Gabriela; Jaramillo-Císcar, David(Springer-Verlag, 2018)
[EN] Currently, diesel engines are calibrated using more and more complex multiple injection strategies. Under these conditions, the characteristics of the flow exiting the fuel injector are strongly affected by the transient ...
Salvador, Francisco Javier; Pastor Enguídanos, José Manuel; De La Morena, Joaquín; Martínez-Miracle-Muñoz, Enrique Carlos(Elsevier, 2020-08)
[EN] The present work analyses the effect of the eccentricity of diesel nozzle orifices over the spray behaviour by means of CFD simulations. Several orifice geometries with varying horizontal eccentricity (from 0.50 to ...
Salvador Rubio, Francisco Javier; Ruiz Rosales, Santiago; Salavert Fernández, José Miguel; De La Morena Borja, Joaquín(SAGE Publications (UK and US), 2013-08)
A study of the injection process and spray behaviour was made for three different fuels. In particular, blends of rapeseed methyl ester and standard diesel fuel with 5% and 30% biodiesel were used for the current study, ...
GÓMEZ ESTRADA, YESID ANTONIO(Universitat Politècnica de València, 2013-02-07)
La degradación de los aceites lubricantes en MCIA ha sido durante los últimos años un tema de gran interés desde diferentes perspectivas, tanto desde el punto de vista del desarrollo de motores, formulaciones de los propios ...
Monelletta, Luca(Universitat Politècnica de València, 2011-05-27)
Despite their important advantages in terms of fuel consumption in comparison with gasoline engines, for a long time the characteristic impulsive combustion noise has been one of the main causes why customers are reluctant ...
Desantes Fernández, José Mª; García Oliver, José María; Pastor Enguídanos, José Manuel; Pandal-Blanco, Adrián; Baldwin, E.; Schmidt, D. P.(Elsevier, 2016-04)
This work evaluates the performance of the Σ-Y Eulerian atomization
model at reproducing the internal structure of a diesel spray in the near-
field. In the study, three different computational domains have been used ...
Faubel Vidagany, Joan Miquel(Universitat Politècnica de València, 2016-10-07)
[ES] Uno de los principales problemas a los que se enfrentan las compañías de refino en la UE es la necesidad de aumentar la capacidad de producción de combustible diesel con el fin satisfacer la creciente demanda de este ...