Pastor, José V.; García Martínez, Antonio; Mico Reche, Carlos; Garcia-Carrero, Alba Andreina(Elsevier, 2020-01-15)
[EN] The fundamental behaviour on ignition and combustion characteristics of blends of Hydrotreated Vegetable Oil
and Liquid Petroleum Gas was investigated in a constant high pressure, high temperature combustion chamber,
using ...
Pastor, José V.; García-Oliver, José M; Mico Reche, Carlos; Garcia-Carrero, Alba Andreina; Gómez, Arantzazu(MDPI AG, 2020-08)
[EN] Featured Application This work contributes to the understanding of the macroscopic characteristics of the spray as well as to the evolution of the combustion process for alternative fuels. All these fuels have been ...
Pastor, José V.; García Martínez, Antonio; Mico Reche, Carlos; Garcia-Carrero, Alba Andreina(American Chemical Society, 2020-05-21)
[EN] Recent research has demonstrated that a reduction in pollutant emissions of diesel engines can be achieved by using high octane fuels such as gasoline, methane, or liquefied petroleum gas. Therefore, in this study, ...
[EN] This paper proposes an educational methodology for the development of the specific instrumental soft skill in Aerospace Engineering degree students. This methodology uses an autonomous and active learning approach to ...
[EN] The optimization of diesel engine piston bowl geometries has a crucial role in improving the near-wall flame evolution for better air/fuel mixing and soot reduction. With these aims, an innovative piston bowl for a ...
García-Oliver, José M; Novella Rosa, Ricardo; Micó, Carlos; De Leon-Ceriani, Daiana(SAGE Publications, 2023-05)
[EN] Mitigation of the carbon footprint of internal combustion engines is mandatory to ensure a future for this technology. Within this scope, e-fuels are considered a potential solution to replace conventional fossil ...
Alegre Costa, Luis Bertrán(Universitat Politècnica de València, 2022-10-14)
[ES] Los motores ópticos son herramientas muy interesantes para la investigación en el campo de los motores de combustión interna alternativos. La diferencia fundamental entre éstos y los motores de combustión estándar ...
Millet Escrivá, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2022-10-11)
[ES] Este proyecto, consiste en el desarrollo de una propuesta para un sistema de refrigeración de
los componentes electrónicos pertenecientes a la moto del equipo EPSA MOTO-E, que se va a
usar para la competición de ...
Cruz Rodrigo, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[ES] El objetivo de este proyecto se basa en el diseño de una barra de torsión para mejorar el agarre del tren delantero y la estabilidad en frenada de un kart, según la condición de pista. Primeramente, se identifican los ...
Fernández Pastor, Juan(Universitat Politècnica de València, 2021-10-13)
[ES] Con el objetivo de mejorar las prestaciones de un motor atmosférico, en este estudio se analiza
la sobrealimentación mediante los dos sistemas más utilizados en automoción, compresores
volumétricos y turbocompresores, ...
Vallés Sáez, Andrés(Universitat Politècnica de València, 2020-12-29)
[ES] El presente proyecto aborda el proceso de restauración de un ciclomotor Derbi Start DS50 en dos partes. La primera de ellas se centra en un análisis estructural del chasis y basculantes actuales, con el fin de ...
Pastor, José V.; García Martínez, Antonio; Micó, Carlos; De Vargas Lewiski, Felipe(Elsevier, 2021-08)
[EN] E-fuels are a very attractive way for improving the well-to-wheel emissions of CO 2 in internal combustion engines. In the particular case of compression ignition engines, the Oxymethylene dimethyl ether (OME X ), an ...
Atencia Gisbert, José(Universitat Politècnica de València, 2021-10-05)
[ES] El trabajo aborda el desarrollo de una propuesta alternativa de sistema de distribución para un motor de combustión de cuatro tiempos. La mayoría de los sistemas actuales se basan en el uso de válvulas empujadas por ...
Pastor, José V.; García Martínez, Antonio; Mico Reche, Carlos; De Vargas Lewiski, Felipe(SAGE Publications, 2021-08)
[EN] Considering the need of pollutant emissions reduction and the high cost of the after-treatment systems, in-cylinder solutions for pollutant reduction are becoming more and more relevant. Among different proposals, new ...