- -

El acoso escolar como forma de violencia en la enseñanza secundaria, una visión legal del problema

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El acoso escolar como forma de violencia en la enseñanza secundaria, una visión legal del problema

Show full item record

Carrillo Izquierdo, A. (2018). El acoso escolar como forma de violencia en la enseñanza secundaria, una visión legal del problema. Revista sobre la infancia y la adolescencia. (14):1-22. doi:10.4995/reinad.2018.6780

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/100549

Files in this item

Item Metadata

Title: El acoso escolar como forma de violencia en la enseñanza secundaria, una visión legal del problema
Secondary Title: Bullying as a way of violence in secondary school, a legal vision of the problem
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] A psychological analysis of attitudes before school violence is done. As we know "bullying" in a group of students in Secondary School according to a three-dimensional evaluation attitudinal model regarding to ...[+]


[ES] En este trabajo se realiza un análisis psicosocial de las actitudes ante la violencia escolar conocido como (bullying), en un grupo de estudiantes de Educación Secundaria de acuerdo con un modelo tridimensional de ...[+]
Subjects: Acoso , Víctima , Infancia , Tratamiento , Intervención , Docencia , Educación , Protección , Violencia , Bullying , Familias , Profesores , Legal , Victim , Childhood , Treatment , Intervention , Teaching , Education , Protection , Violence , Family , Teachers
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista sobre la infancia y la adolescencia. (eissn: 2174-7210 )
DOI: 10.4995/reinad.2018.6780
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/reinad.2018.6780
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record