- -

El acoso escolar como forma de violencia en la enseñanza secundaria, una visión legal del problema

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El acoso escolar como forma de violencia en la enseñanza secundaria, una visión legal del problema

Show simple item record

Files in this item

dc.contributor.author Carrillo Izquierdo, Antonio es_ES
dc.date.accessioned 2018-04-18T08:17:50Z
dc.date.available 2018-04-18T08:17:50Z
dc.date.issued 2018-04-16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/100549
dc.description.abstract [EN] A psychological analysis of attitudes before school violence is done. As we know "bullying" in a group of students in Secondary School according to a three-dimensional evaluation attitudinal model regarding to relationships, beliefs, expectations, etc. Besides, emotional feelings and assessments regarding the differences reported in the family relational environment and academic. And we have a sample consisting of 493 boys and girls with the age between eleven and eighteen years old, who are studying ESO in different high schools in Sevilla and province. Moreover, a study on applicable law in all levels from international, national, local, administrative, criminal and civil with the aim of getting a general vision of the legal competence for the implementation of procedures on the legal treatment of the problem of peer harassment. es_ES
dc.description.abstract [ES] En este trabajo se realiza un análisis psicosocial de las actitudes ante la violencia escolar conocido como (bullying), en un grupo de estudiantes de Educación Secundaria de acuerdo con un modelo tridimensional de evaluación actitudinal respecto a relaciones, creencias, expectativas, etc., además de afectivo respecto a sentimientos y valoraciones de las diferencias informadas en el ambiente relacional familiar y académico. Para ello se cuenta con una muestra constituida por 493 niños y niñas de entre 11 y 18 años, que cursan las diversas etapas de la ESO en diferentes institutos de Educación Secundaria de Sevilla y provincia. También se efectúa un estudio sobre la diferente legislación aplicable a todos los niveles, desde internacional, nacional, local, administrativa, penal y civil, al objeto de obtener una visión general de la competencia legal para la puesta en marcha de los procedimientos en el tratamiento legal de la problemática del acoso entre iguales. es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Revista sobre la infancia y la adolescencia
dc.rights Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd) es_ES
dc.subject Acoso es_ES
dc.subject Víctima es_ES
dc.subject Infancia es_ES
dc.subject Tratamiento es_ES
dc.subject Intervención es_ES
dc.subject Docencia es_ES
dc.subject Educación es_ES
dc.subject Protección es_ES
dc.subject Violencia es_ES
dc.subject Bullying es_ES
dc.subject Familias es_ES
dc.subject Profesores es_ES
dc.subject Legal es_ES
dc.subject Victim es_ES
dc.subject Childhood es_ES
dc.subject Treatment es_ES
dc.subject Intervention es_ES
dc.subject Teaching es_ES
dc.subject Education es_ES
dc.subject Protection es_ES
dc.subject Violence es_ES
dc.subject Family es_ES
dc.subject Teachers es_ES
dc.title El acoso escolar como forma de violencia en la enseñanza secundaria, una visión legal del problema es_ES
dc.title.alternative Bullying as a way of violence in secondary school, a legal vision of the problem es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2018-04-18T07:50:18Z
dc.identifier.doi 10.4995/reinad.2018.6780
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Carrillo Izquierdo, A. (2018). El acoso escolar como forma de violencia en la enseñanza secundaria, una visión legal del problema. Revista sobre la infancia y la adolescencia. (14):1-22. doi:10.4995/reinad.2018.6780 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/reinad.2018.6780 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 1 es_ES
dc.description.upvformatpfin 22 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.issue 14
dc.identifier.eissn 2174-7210


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record