- -

Imaginario del bullying y su vinculación a los servicios sociales. Voces desde futuros docentes de Educación Primaria

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Imaginario del bullying y su vinculación a los servicios sociales. Voces desde futuros docentes de Educación Primaria

Show full item record

Rodríguez Otero, LM.; Gallego Jiménez, MG. (2018). Imaginario del bullying y su vinculación a los servicios sociales. Voces desde futuros docentes de Educación Primaria. Revista sobre la infancia y la adolescencia. (14):74-94. doi:10.4995/reinad.2018.8836

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/100553

Files in this item

Item Metadata

Title: Imaginario del bullying y su vinculación a los servicios sociales. Voces desde futuros docentes de Educación Primaria
Secondary Title: Conception of bullying and its connection to the Social Services. Voices from future Primary Education teachers
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] The article presents a study on bullying and cyberbullying from social work and from Social Services. This concept is described through a qualitative research taking as context Spanish Elementary School students. We ...[+]


[ES] El artículo presenta un estudio del bullyng y ciberbullyng desde el trabajo social y los Servicios Sociales. Dicho concepto se describe a través de una investigación cualitativa tomando como contexto España con alumnado ...[+]
Subjects: Violencia , Escuela , Bullying , Intervención y Servicios Sociales , Violence , School , Intervention and Social Services
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista sobre la infancia y la adolescencia. (eissn: 2174-7210 )
DOI: 10.4995/reinad.2018.8836
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/reinad.2018.8836
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record