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La resolución de problemas como herramienta para la modelización matemática

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La resolución de problemas como herramienta para la modelización matemática

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Romero, S. (2011). La resolución de problemas como herramienta para la modelización matemática. Modelling in Science Education and Learning. 4:35-70. doi:10.4995/msel.2011.3054

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/100887

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Title: La resolución de problemas como herramienta para la modelización matemática
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Abstract:
[EN] The resolution of mathematical problems in connexion with the real world establishes a link between Mathematics and Reality. We can not forget that the History of Mathematics is plenty of examples where the resolution ...[+]


[ES] La conexión entre las matemáticas y la realidad que nos rodea se ejecuta por medio de actividades de la resolución de problemas contextualizados en nuestro entorno de vida. No hay que olvidar que la Matemática ha ...[+]
Subjects: Aprendizaje , Modelización matemática , Ingeniería
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2011.3054
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2011.3054
Type: Artículo

References

Hernán González G. Innovar en educación matemática. Santiago de Chile. 2002.

Knapp, Michael S. Between Systemic Reforms and the Mathematics and Science Class- room: The Dynamics of Innovation, Implementation, and Professional Learning. NISE. 1997. Univ. Wisconsin.

Perie, M.; Marion, S.;Gong,B. Moving Toward a Comprehensive Assessment System: A Framework for Considering Interim Assessments.Vol. 28. Wiley Interscience. 2009. [+]
Hernán González G. Innovar en educación matemática. Santiago de Chile. 2002.

Knapp, Michael S. Between Systemic Reforms and the Mathematics and Science Class- room: The Dynamics of Innovation, Implementation, and Professional Learning. NISE. 1997. Univ. Wisconsin.

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