- -

Una propuesta de modelización en secundaria: problemas de estimación de magnitudes no alcanzables

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

Una propuesta de modelización en secundaria: problemas de estimación de magnitudes no alcanzables

Show full item record

Albarracín, L.; Gorgorió, N. (2011). Una propuesta de modelización en secundaria: problemas de estimación de magnitudes no alcanzables. Modelling in Science Education and Learning. 4:71-81. doi:10.4995/msel.2011.3055

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/100888

Files in this item

Item Metadata

Title: Una propuesta de modelización en secundaria: problemas de estimación de magnitudes no alcanzables
Author: Albarracín, Lluís Gorgorió, Núria
Issued date:
Abstract:
[EN] In this paper we present the Estimation of Non Attainable Magnitudes Problems as a tool to introduce mathematics modelling in compulsory secondary education classrooms. We define the concepts of Non Attainable Magnitude ...[+]


[ES] En este artículo presentamos los Problemas de Estimación de Magnitudes No Alcanzables como una oportunidad para introducir la modelización matemática en las aulas de Educación Secundaria Obligatoria. Establecemos los ...[+]
Subjects: Resolución de problemas , Estimación , Modelización , Educación Secundaria Obligatoria
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial (by-nc)
Source:
Modelling in Science Education and Learning. (eissn: 1988-3145 )
DOI: 10.4995/msel.2011.3055
Publisher:
Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/msel.2011.3055
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record