- -

Mobile Virtual Reality as an Educational Platform: A Pilot Study on the Impact of Immersion and Positive Emotion Induction in the Learning Process

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Mobile Virtual Reality as an Educational Platform: A Pilot Study on the Impact of Immersion and Positive Emotion Induction in the Learning Process

Mostrar el registro completo del ítem

Olmos-Raya, E.; Ferreira-Cavalcanti, J.; Contero, M.; Castellanos-Baena, M.; Chicci-Giglioli, I.; Alcañiz, M. (2018). Mobile Virtual Reality as an Educational Platform: A Pilot Study on the Impact of Immersion and Positive Emotion Induction in the Learning Process. Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education. 14(6):2045-2057. doi:10.29333/ejmste/85874

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/103780

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Mobile Virtual Reality as an Educational Platform: A Pilot Study on the Impact of Immersion and Positive Emotion Induction in the Learning Process
Autor: Olmos-Raya, E. Ferreira-Cavalcanti, J. Contero, M. Castellanos-Baena, M.C. Chicci-Giglioli, I.A. Alcañiz, M.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Instituto Interuniversitario de Investigación en Bioingeniería y Tecnología Orientada al Ser Humano - Institut Interuniversitari d'Investigació en Bioenginyeria i Tecnologia Orientada a l'Ésser Humà
Universitat Politècnica de València. Departamento de Ingeniería Gráfica - Departament d'Enginyeria Gràfica
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] The purpose of this study is to evaluate the influence of emotional induction and level of immersion on knowledge acquisition and motivation. Two conditions were used for immersion modulation: a high immersive condition, ...[+]
Palabras clave: Immersion , Emotion induction , Motivation , Knowledge acquisition , Head-mounted display
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Eurasia Journal of Mathematics Science and Technology Education. (issn: 1305-8215 )
DOI: 10.29333/ejmste/85874
Editorial:
Eurasia Publishing House
Versión del editor: https://doi.org/10.29333/ejmste/85874
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem