- -

The effect of nozzle geometry over ignition delay and flame lift-off of reacting direct-injection sprays for three different fuels

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

The effect of nozzle geometry over ignition delay and flame lift-off of reacting direct-injection sprays for three different fuels

Mostrar el registro completo del ítem

Payri, R.; Viera-Sotillo, JP.; Gopalakrishnan, V.; Szymkowicz, P. (2017). The effect of nozzle geometry over ignition delay and flame lift-off of reacting direct-injection sprays for three different fuels. Fuel. 199:76-90. https://doi.org/10.1016/j.fuel.2017.02.075

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/103991

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: The effect of nozzle geometry over ignition delay and flame lift-off of reacting direct-injection sprays for three different fuels
Autor: Payri, Raul Viera-Sotillo, Juan Pablo Gopalakrishnan, Venkatesh Szymkowicz, Patrick
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Máquinas y Motores Térmicos - Departament de Màquines i Motors Tèrmics
Fecha difusión:
Fecha de fin de embargo: 2019-07-01
Resumen:
[EN] The influence of internal nozzle flow characteristics over ignition delay, and flame lift-off of reacting direct-injection sprays is studied experimentally for three fuels using two different nozzle geometries. This ...[+]
Palabras clave: Reactive spray development , Surrogate fuels , Lift-off length , Vapor penetration , Ignition delay
Derechos de uso: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Fuente:
Fuel. (issn: 0016-2361 )
DOI: 10.1016/j.fuel.2017.02.075
Editorial:
Elsevier
Versión del editor: http://doi.org/10.1016/j.fuel.2017.02.075
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MINECO//TRA2015-67679-C2-1-R/ES/ESTUDIO DE LA INTERACCION CHORRO-PARED EN CONDICIONES REALISTAS DE MOTOR/
Agradecimientos:
This work was sponsored by Ministerio de Economia y Competitividad of the Spanish Government in the frame of the Project "Estudio de la interaccion chorro-pared en condiciones realistas de motor", Reference TRA2015-67679-c2-1-R. ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem