Abstract:
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[EN] Practical work in the University courses on the development of the
"entrepreneurial skills" allows promoting student potential capabilities in
this aspect, and, at the same time, developing innovative skills. ...[+]
[EN] Practical work in the University courses on the development of the
"entrepreneurial skills" allows promoting student potential capabilities in
this aspect, and, at the same time, developing innovative skills. These
training practices offer to future graduates the necessary prototypes to
develop creation-processes of their own businesses. This contribution shows
the obtained results in three subjects (two masters degrees and one degree
with professional attributions) in relation to the entrepreneurial potential of
students, who must deliver a practical work based on the development of an
innovative product, having in mind the creation of a company. The developed
product must be introduced to participants in the course, students and
teachers, which will jointly evaluate it and thus, 95% of the final grade of the
student in the subject. The main target is to enhance the innovative capacity
of students and show the real evidence of entrepreneurial skills of them,
whose development is encouraged through their own experience
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[ES] El trabajo práctico en las asignaturas universitarias sobre el desarrollo de las “competencias emprendedoras” permite promover en el estudiante las posibles capacidades en esta faceta, a la par que desarrolla habilidades ...[+]
[ES] El trabajo práctico en las asignaturas universitarias sobre el desarrollo de las “competencias emprendedoras” permite promover en el estudiante las posibles capacidades en esta faceta, a la par que desarrolla habilidades innovadoras. Estas prácticas formativas ofrecen los prototipos necesarios a los futuros egresados para desarrollar procesos de creación de sus propias empresas. La presente contribución expone los resultados obtenidos en tres asignaturas (dos de máster oficial y una de grado con atribuciones profesionales) en relación al potencial emprendedor de los estudiantes, que deben realizar un trabajo práctico basado en el desarrollo de un producto innovador, con miras a la creación de empresas. El producto desarrollado debe presentarse a los participantes en la asignatura, alumnos y profesores, que evaluarán conjuntamente el producto y, con ello, el 95% de la nota final del alumno en la asignatura. El principal objetivo es potenciar la capacidad innovadora del estudiante y exponer la evidencia real de las competencias emprendedoras del alumnado, cuyo desarrollo se fomenta a través de la propia experiencia.
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