Resumen:
|
[EN] The European Higher Education Area has introduced to a new organization
of university education at different levels. With a changing in education
orientation, from learning content, to an orientation based on learning ...[+]
[EN] The European Higher Education Area has introduced to a new organization
of university education at different levels. With a changing in education
orientation, from learning content, to an orientation based on learning and
development competencies. The Design career is to train scientific and
technical professionals to be able to direct and manage the entire life of a new
product, from idea generation (marketing, basicdesign, ...) through
production, manufacturing and product promoting, to the environmental
impact assessment at the end of its useful life. The study and initial analysis of
ideas, implementation of production processes and their placement on the
market, give the Business Economics subject, highly complementary and very
important for student technical training, received by this degree. The critical
observation of the situation of Business Economics teaching, has led to
propose a project of educational innovation that meets the needs of learning
in entrepreneurship, solving the problems of teaching, while the transversal
competences CT-4 are incorporated "innovation, creativity and
entrepreneurship"and CT-6" Teamwork and leadership ". Considered
fundamental in the performance of management. The competencies CT-03
"Analysis and Troubleshooting," and CT-12 "Planning and time management"
fostering a better learning process.
[-]
[ES] El proceso de construcción del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) ha supuesto una nueva organización de las enseñanzas universitarias en sus diferentes niveles, con un cambio en la orientación de la enseñanza, ...[+]
[ES] El proceso de construcción del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) ha supuesto una nueva organización de las enseñanzas universitarias en sus diferentes niveles, con un cambio en la orientación de la enseñanza, pasando de centrarnos en el aprendizaje de contenidos, a una orientación completamente diferente basada en resultados de aprendizaje y desarrollo de competencias. La carrera de diseño forma a profesionales en la vertiente científica y técnica para el desarrollo de nuevos diseños y productos desde la generación de las ideas, la producción, la fabricación y el posterior lanzamiento, incluido el estudio del impacto ambiental al final de su vida útil. La asignatura de Economía de la Empresa adquiere una condición muy relevante como complemento de la formación técnica que reciben los alumnos de este grado. La observación crítica de la situación de la docencia de empresa, ha llevado a platear un proyecto de innovación docente que dé respuesta a las necesidades de aprendizaje en emprendimiento, a la vez que atiende los problemas de docencia, y se incorporan las competencias transversales CT-4 “Innovación, creatividad y emprendimiento”, y CT-6 “Trabajo en equipo y liderazgo”. Consideradas como fundamentales en el desempeño de la gestión empresarial. También las competencias CT-03 “Análisis y resolución de problemas”, y CT-12 “Planificación y gestión del tiempo” que favorezcan un mejor proceso de aprendizaje.
[-]
|