Resumen:
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[EN] The use of active participatory methodologies and therefore the students,
practical content attribute meanings and encourage student participation.
Allows commitment to the construction of implicating knowledge in ...[+]
[EN] The use of active participatory methodologies and therefore the students,
practical content attribute meanings and encourage student participation.
Allows commitment to the construction of implicating knowledge in the use
of materials of initiation provided and designed by teachers but students
independently, both individually and collectively, will be expanded and
completing then move to a forum such documents and comments tutorial for
feedback and participation are drawn directly.
This material if necessary be completed, but this possible expansion will be
made after public exposure in the classroom and to all colleagues. So the
work is evaluated by the collective student-teachers (at least two) or possibly
by titrating On-line contributions made by students. Later this documentation
after the collaborative contributions of the entire group of students, will be
uploaded to the platform online resources. This documentary will be
generated based on the specific topic in view of the ongoing assessment of
students and if the basis for global or recuperative assessment for certain
students in the group material.
Therefore, the action will create database documentation by the teacher,
submit it to work for a particular student who sent the group (group of
students and teacher), which collaboratively expanded to subsequently
submit it to a wider forum the platform.
Thus we get feedback that will lead to efficient participatory documentation,
which is the objective sought in this work. This documentation generated will
serve for continuous and personalized assessment of the performers, but also
be the basis for the overall assessment of the subject or the subject for
nonparticipating students.
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[ES] El uso de metodologías activas y por tanto participativas del alumnado,
atribuyen significados prácticos a los contenidos y fomentan la participación
del alumno. Permite el compromiso en la construcción del ...[+]
[ES] El uso de metodologías activas y por tanto participativas del alumnado,
atribuyen significados prácticos a los contenidos y fomentan la participación
del alumno. Permite el compromiso en la construcción del conocimiento
implicandosé en el uso de materiales de iniciación aportados y diseñados por
el profesorado pero que el alumno de forma autónoma, tanto individual como
colectivamente, irá ampliando y completando para posteriormente pasar a un
foro aquellos documentos y comentarios que por retroalimentación y con
participación tutorial se van elaborando.
Este material si es necesario se completará, pero esta posible ampliación será
realizada, tras la exposición pública en aula y ante todos los compañeros. De
forma que el trabajo es evaluado por el colectivo alumnos-profesores (en un
mínimo de dos) o en su caso mediante valoración On-line de las aportaciones
realizadas por los alumnos. Posteriormente esta documentación tras las
aportaciones colaborativas de todo el grupo de alumnos, será subido a la
plataforma de recursos on line. Ello será la base documental generada sobre
el tema concreto con vistas a las evaluaciones continuas del alumnado y en su
caso el material base para la evaluación global o recuperativa para
determinados alumnos del grupo.
Por lo tanto, la acción será crear una documentación base por parte del
profesor, someterla a trabajo de un alumno concreto que enviará al colectivo
(conjunto de alumnos y profesor), el cual de forma colaborativa ampliarán
para posteriormente someterla a un foro más amplio en la plataforma.
De esta forma conseguiremos una retroalimentación que conducirá a una
documentación participativa eficiente, que es el objetivo buscado en este
trabajo. Esta documentación generada servirá para la evaluación continua y
personalizada de los actuantes, pero también será la base para la evaluación
global de la temática o de la asignatura para el alumnado no participativo.
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