Resumen:
|
[EN] The students’opinion about the videos used in the flipped teaching in laboratory sessions is analized in this work. A survey with 7 multiple choice questions and one open question has been performed, obtanining 54 ...[+]
[EN] The students’opinion about the videos used in the flipped teaching in laboratory sessions is analized in this work. A survey with 7 multiple choice questions and one open question has been performed, obtanining 54 replies, from a total number of 155 students whi are attending the laboratory sessions. Students were asked about their preference between videos and written material (with some images), and about their preference between the three types of videos pffered: screencast (one of them including the image of the teacher and the other one with his/her voice only), and “Polimedia”. Results have shown that students prefer video files instead of written docuements when they have to prepare their laboratory sessions. Moreover, there is a statistically significant preference for the videos where the image of the professor is shown. On the other hand, despite the format of video “Poliformat” has been the best valuated, there are certain aspects to be added, as the valuation thay made of the other types of videos (which is also good), or the critrica comments on this format shown in the open question of the survey.
[-]
[ES] En este trabajo se analiza la opinión de los estudiantes sobre los vídeosutilizados en la docencia inversa de prácticas de laboratorio. Se ha realizadouna encuesta con 7 preguntas de respuesta múltiple y una de respuesta ...[+]
[ES] En este trabajo se analiza la opinión de los estudiantes sobre los vídeosutilizados en la docencia inversa de prácticas de laboratorio. Se ha realizadouna encuesta con 7 preguntas de respuesta múltiple y una de respuesta abierta,contestada por 54 alumnos de los 155 que asisten al laboratorio. En ella sepregunta sobre la valoración del video frente documentos de texto e imagen,y sobre tres modelos de vídeo: dos de ellos responden al modelo de“screencast” (en uno de ellos está presente la imagen del profesor y en otrono) y el tercero es un “Polimedia”. Los resultados indican que los estudiantes,en general, prefieren archivos de video a documentos de texto para lapreparación de las prácticas de laboratorio. Además, se observa unapreferencia estadísticamente significativa a favor de los videos en los que semuestra la imagen del profesor. Por otra parte, aunque el formato de video“Polimedia” ha sido el mejor valorado, hay ciertos matices a destacar, comoes la valoración que hacen de los otros dos tipos de vídeos, que también esbuena, o los comentarios críticos con este formato mostrados en la preguntade respuesta abierta.
[-]
|