- -

Direct Visualization of Mechanical Beats by Means of an Oscillating Smartphone

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Direct Visualization of Mechanical Beats by Means of an Oscillating Smartphone

Mostrar el registro completo del ítem

Giménez Valentín, MH.; Salinas Marín, I.; Monsoriu Serra, JA.; Castro-Palacio, JC. (2017). Direct Visualization of Mechanical Beats by Means of an Oscillating Smartphone. The Physics Teacher. 55(7):424-425. https://doi.org/10.1119/1.5003745

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/105891

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: Direct Visualization of Mechanical Beats by Means of an Oscillating Smartphone
Autor: Giménez Valentín, Marcos Herminio Salinas Marín, Isabel Monsoriu Serra, Juan Antonio Castro-Palacio, Juan C.
Entidad UPV: Universitat Politècnica de València. Departamento de Física Aplicada - Departament de Física Aplicada
Fecha difusión:
Fecha de fin de embargo: 2018-10-31
Resumen:
[EN] The resonance phenomenon is widely known in physics courses.1 Qualitatively speaking, resonance takes place in a driven oscillating system whenever the frequency approaches the natural frequency, resulting in maximal ...[+]
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
The Physics Teacher. (issn: 0031-921x )
DOI: 10.1119/1.5003745
Editorial:
Appalachian State University
Versión del editor: https://doi.org/10.1119/1.5003745
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/UPV//PIME%2F2015-16%2F2B18%2F15/ES/Smartphysics: el uso docente del Smartphone para el desarrollo de competencias transversales/
Agradecimientos:
The authors would like to thank the Institute of Educational Sciences of the Universitat Politecnica de Valencia (Spain) for the support of the Teaching Innovation Groups MoMa and e-MACAFI and for the financial support ...[+]
Tipo: Artículo

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem