- -

THE STUDY OF MODAL VERBS FROM A PEDAGOGICAL PERSPECTIVE: AN ANALYSIS OF TEXTBOOKS AND GRAMMARS

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

THE STUDY OF MODAL VERBS FROM A PEDAGOGICAL PERSPECTIVE: AN ANALYSIS OF TEXTBOOKS AND GRAMMARS

Mostrar el registro completo del ítem

Durán, R.; Alonso, P.; Sánchez, MJ. (2007). THE STUDY OF MODAL VERBS FROM A PEDAGOGICAL PERSPECTIVE: AN ANALYSIS OF TEXTBOOKS AND GRAMMARS. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 2:29-37. https://doi.org/10.4995/rlyla.2007.699

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/10624

Ficheros en el ítem

Metadatos del ítem

Título: THE STUDY OF MODAL VERBS FROM A PEDAGOGICAL PERSPECTIVE: AN ANALYSIS OF TEXTBOOKS AND GRAMMARS
Autor: Durán, Ramiro Alonso, Pilar Sánchez, María Jesús
Fecha difusión:
Resumen:
[EN] This paper shows how the indiscriminate combination of the form-function criterion in the traditional presentation of modal verbs brings more confusion than light to the subject due mostly to the fact that the grammatical ...[+]
Palabras clave: Modal verbs , Efl classroom , Grammars , Textbooks , Pragmatic uses , Semantic values
Derechos de uso: Reserva de todos los derechos
Fuente:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. (issn: 1886-2438 ) (eissn: 1886-6298 )
DOI: 10.4995/rlyla.2007.699
Editorial:
Editorial Universitat Politècnica de València
Versión del editor: http://doi.org/10.4995/rlyla.2007.699
Código del Proyecto:
info:eu-repo/grantAgreement/MICYT//BFF%2F2002-01315/
info:eu-repo/grantAgreement/Junta de Castilla y León//SA062%2F02/ES/Organización cognitiva de los verbos modales Ingleses. Representación y utilización en el discurso/
Agradecimientos:
Research for this article has been financed by the Ministerio Español de Ciencia y Tecnología, grant BFF2002-01315, and by the Junta de Castilla y León, grant SA062/02
Tipo: Artículo

References

Alcaraz, E. & B. Moody. (1980). Morfosintaxis inglesa para hispanohablantes. Alcoy: Marfil.

Alonso, P. & M.J. Sánchez.(2005)."Estudio contrastivo del uso de los verbos modales ingleses y de su organización semántica". Porta Linguarum3: 95-110.

Alonso, P., M. J. Sánchez, & R. Durán (Forthcoming). "Discourse as a disambiguating tool in the teaching of modals to EFL students". [+]
Alcaraz, E. & B. Moody. (1980). Morfosintaxis inglesa para hispanohablantes. Alcoy: Marfil.

Alonso, P. & M.J. Sánchez.(2005)."Estudio contrastivo del uso de los verbos modales ingleses y de su organización semántica". Porta Linguarum3: 95-110.

Alonso, P., M. J. Sánchez, & R. Durán (Forthcoming). "Discourse as a disambiguating tool in the teaching of modals to EFL students".

Bolton, D. & N. Goodey. (1996). English Grammar in Steps. London: Richmond Publishing.

Capel A. & W. Sharp.(2000).Objective First Certificate. Cambridge: Cambridge University Press.

Close, R. A. (1975). A Reference Grammar for Students of English. London: Longman.

Cruz, J. de la & P. Trainor. (1989). Gramática inglesa. Madrid: Cátedra.

Downing, A. & P. Locke. (1992).A University Course in English Grammar. New York: Prentice Hall.

Freeborn, D. (1987). A Course Book in English Grammar. London: MacMillan. https://doi.org/10.1007/978-1-349-18527-6

Fried-Booth, D. (1997). Richmond First Certificate Course. London. Richmond Publishing.

Greenbaum, S & R. Quirk. (1990). A Student ́s Grammar of the English Language. London: Longman.

Haines S. & B. Stewart. (1996). New First Certificate Masterclass. Oxford: Oxford University Press.

Haines S. &B. Stewart.(2004).First Certificate Masterclass. Oxford: Oxford University Press.

Hoye, L. (1997). Adverbs and Modality in English. London: Longman.

Langacker, R. (1991). Foundations of Cognitive Grammar. Vol. 2. Stanford: Stanford University Press.

Leech, G. (2003)."Modality on the move: The English modal auxiliaries 1961-1992", in R. Facchinetti, M. Krug & F. Palmer (eds.). Modality in Contemporary English. Berlin: Mouton de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110895339.223

Murphy, R. & R. Altman. (1989). Grammar in use. Reference and Practice for Intermediate Students of English. Cambridge: Cambridge University Press.

O ́Neill, R., M. Duck Worth, & K. Gude. (1997). New Success at First Certificate. Oxford: Oxford University Press.

Parrot, M. (2000). Grammar for English Language Teachers. Cambridge: Cambridge University Press.

Quirk, R. & S. Greenbaum. (1973). A University Grammar of English. London: Longman.

Quirk, R., S. Greenbaum, G. Leech,& J. Svartvik. (1985). A Comprehensive Grammar of the English Language. London: Longman.

Sánchez, M. J. and P. Alonso (2004-2005). "Análisis descriptivo de la organización cognitiva de los verbos modales ingleses". Resla, 17-18: 241-255.

Sánchez, M. J. & P. Alonso. (forthcoming). "Los verbos modales ingleses. Organización en contexto oracional libre y restringido".

Schvaneveldt, R. W., F. T. Durso, T. E Goldsmith, T. J. Breen, N. M. Cooke, R. G. Tu c k e r, &J. C. De Maio. (1985). "Measuring the structure of experise". International Journal of Man-Machine Studies, 23: 699-728. https://doi.org/10.1016/S0020-7373(85)80064-X

Spratt M. & B. Obee. (2001). First Certificate Direct. Cambridge: Cambridge University Press.

Swan, M. & C. Walter. (1997). How English Works. Oxford: Oxford University Press.

Thomson, A. J. & A. V. Martinet.(1968).A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press.

Thornbury, S. (1997). About Language. Cambridge: Cambridge University Press.

Thornbury, S. (2004). How to Teach Grammar. London: Longman.

[-]

recommendations

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro completo del ítem