- -

El museo como escuela de espectadores. La ciudadanía en los museos de arte.

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El museo como escuela de espectadores. La ciudadanía en los museos de arte.

Show full item record

Sánchez Jareño, MR. (2017). El museo como escuela de espectadores. La ciudadanía en los museos de arte. En Glocal [codificar, mediar, transformar, vivir] III Congreso Internacional de Investigación en Artes Visuales. Editorial Universitat Politècnica de València. 615-620. doi:10.4995/ANIAV.2017.5825

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/106589

Files in this item

Item Metadata

Title: El museo como escuela de espectadores. La ciudadanía en los museos de arte.
Secondary Title: The museum as a school of spectators. The citizenship in the Art Museums
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] The present work has as main intention explore the work of the museums of art at the the socio-cultural animation. The number of museums that are incorporating methodologies that involve the creation of experiences ...[+]


[ES] Con este trabajo se pretende reflexionar acerca de las prácticas de dinamización y mediación en el espacio museístico. Cada vez son más los museos que incorporan metodologías que implican la creación de experiencias ...[+]
Subjects: Museo , Sociomuseología , Espectador , Mediación cultural , Museum , Sociomuseology , Spectator , Cultural mediation
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
ISBN: 9788490485736
Source:
Glocal [codificar, mediar, transformar, vivir] III Congreso Internacional de Investigación en Artes Visuales.
DOI: 10.4995/ANIAV.2017.5825
Publisher:
Editorial Universitat Politècnica de València
Publisher version: http://ocs.editorial.upv.es/index.php/ANIAV/ANIAV2017/paper/view/5825
Conference name: III Congreso Internacional de Investigación en Artes Visuales :: ANIAV 2017 :: GLOCAL
Conference place: Valencia, Spain
Conference date: Julio 06-07,2017
Type: Capítulo de libro Comunicación en congreso

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record