Resumen:
|
[EN] Did Rebecca Horn know in 1 72 that she had made Contemporary Jewellery with Finguers Gloves?
In recent decades a part of Applied Arts have evolved to move towards the plane of the Visual Arts through new contemporary ...[+]
[EN] Did Rebecca Horn know in 1 72 that she had made Contemporary Jewellery with Finguers Gloves?
In recent decades a part of Applied Arts have evolved to move towards the plane of the Visual Arts through new contemporary movements. Likewise, the Visual Arts have approached to reconsider the importance of the value of use or application. As any living component, these disciplines evolve, metamorphose or mutate among them.
In contemporary jewellery, there is a field that crosses the plane of the Applied Arts, diving into experimentation and Visual Arts’ projection. Jewellery/objects interact with the body, defying the laws of ergonomics and application. They established many parallels with others within the Object Art where we can work also with the body as a field of research and experimentation, through the interaction between individual and object. We are in front of works which appear in the body as a performance group that speaks about it. Objects that were born from experimentation and at the same time from a concept, they lose standardized materials and luxury to open a way for some questions about the body.
The Contemporary Jewellery and Object Art codes, which provoke this sort of evolving, how do we see this hybrid, which is the line that divides Rebecca Horn’s work with Lauren Kalman’s work, Ursula Guttmann’s work, etc. They are some of the study items that involve this investigation together with a practical project based in the body study and its extensions, and the different ways that we have for interact with it and its environment.
[-]
[ES] “¿Rebecca Horn sabía en 1972 que había hecho Joyería Contemporánea con Finguers Gloves?” En las últimas décadas una parte de las Artes Aplicadas ha evolucionado desplazándose hacia el plano de las Artes Plásticas a ...[+]
[ES] “¿Rebecca Horn sabía en 1972 que había hecho Joyería Contemporánea con Finguers Gloves?” En las últimas décadas una parte de las Artes Aplicadas ha evolucionado desplazándose hacia el plano de las Artes Plásticas a través de nuevos movimientos contemporáneos. Así mismo, las Artes Plásticas se han acercado a reconsiderar la importancia del valor de un uso o aplicación. Como cualquier componente vivo, estas disciplinas evolucionan, se metamorfosean o mutan entre ellas. En la Joyería Contemporánea, hay un campo que traspasa el plano de las Artes Aplicadas, zambulléndose en la experimentación y proyección de las Artes Plásticas. Joyas/objetos interaccionan con el cuerpo desafiando las leyes de la ergonomía y aplicación. Éstas establecen muchos paralelismos con otras dentro del Arte Objetual donde también se trabaja con el cuerpo como campo de investigación y experimentación, a través de la interacción entre individuo y objeto. Estamos ante obras que aparecen en el cuerpo como un conjunto performativo que reflexionan acerca del mismo. Objetos que nacieron de la experimentación tanto a nivel formal como conceptual, desprendiéndose de materiales estandarizados y del lujo para dar paso a algunas preguntas en torno a él. Los códigos de la Joyería Contemporánea y del Arte Objetual, lo que ha hecho que evolucione de esta manera, cómo se acoge este híbrido, cuál es la línea que separa la obra de Rebecca Horn y Lauren Kalman, Ursula Guttmann, etc. son algunos de los puntos que se abarcan en esta investigación junto con un proyecto plástico, basado en el estudio del cuerpo y sus extensiones, y las diferentes maneras que tenemos de relacionarnos con él y su entorno.
[-]
|