Mostrar el registro sencillo del ítem
dc.contributor.author | Rodríguez-Duarte, Antonio | es_ES |
dc.contributor.author | Fossas-Olalla, Marta | es_ES |
dc.contributor.author | López-Sánchez, José Ignacio | es_ES |
dc.contributor.author | Giménez-Fernández, Elena María | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-09-13T06:47:52Z | |
dc.date.available | 2018-09-13T06:47:52Z | |
dc.date.issued | 2018-06-29 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10251/107189 | |
dc.description.abstract | [EN] The aim of this paper is to analyse the effect of an app on learning improvement in subjects related to Operations Management in Bachelor Degrees. We show the results of a regression analysis between the use of the app (Blunder) and the students’ grades. This initiative arises from the experience of the Research Group on Production and Information and Communication Technologies (GIPTIC-UCM) of the Complutense University of Madrid as a result of the participation in an Educational Innovation Project. | es_ES |
dc.description.abstract | [ES] El objetivo de este trabajo es analizar el efecto de una app en el aprendizaje del alumno en asignaturas de Dirección de Operaciones en los estudios de Grado. Presentamos los resultados de un análisis de regresión entre el uso de la app (Blunder) y las calificaciones de los alumnos. Esta iniciativa es el resultado de la participación del Grupo de Investigación de Producción y Tecnologías de la Información y la Comunicación (GIPTIC-UCM) de la Universidad Complutense de Madrid en un Proyecto de Innovación Educativa. | es_ES |
dc.description.sponsorship | Proyecto S2015/HUM-3427, Social BigData-CM. Monitorización y análisis del cambio social a partir de big data, Comunidad de Madrid y Fondo Social Europeo. Proyecto Innova-Docentia (UCM) nº 92, convocatoria 2017/18, "Una nueva forma de aprender. El uso de una app (BLUNDER) para gestionar el conocimiento con estudiantes universitarios". | es_ES |
dc.language | Español | es_ES |
dc.publisher | Universitat Politècnica de València | |
dc.relation.ispartof | Working Papers on Operations Management | |
dc.rights | Reconocimiento (by) | es_ES |
dc.subject | App | es_ES |
dc.subject | Evaluation | es_ES |
dc.subject | Higher education | es_ES |
dc.subject | Learning | es_ES |
dc.subject | Smartphone | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje | es_ES |
dc.subject | Educación Superior | es_ES |
dc.subject | Evaluación | es_ES |
dc.title | Relationship between the use of an app and grades in Operations Management in Bachelor Degree | es_ES |
dc.title.alternative | Relación entre el uso de una app y las calificaciones de los alumnos en asignaturas de Dirección de Operaciones en estudios de Grado | es_ES |
dc.type | Artículo | es_ES |
dc.date.updated | 2018-09-12T12:55:20Z | |
dc.identifier.doi | 10.4995/wpom.v9i1.10030 | |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/CAM//S2015%2FHUM-3427/ | |
dc.relation.projectID | info:eu-repo/grantAgreement/UCM//2017%2F18-92/ | |
dc.rights.accessRights | Abierto | es_ES |
dc.description.bibliographicCitation | Rodríguez-Duarte, A.; Fossas-Olalla, M.; López-Sánchez, JI.; Giménez-Fernández, EM. (2018). Relationship between the use of an app and grades in Operations Management in Bachelor Degree. Working Papers on Operations Management. 9(1):80-87. https://doi.org/10.4995/wpom.v9i1.10030 | es_ES |
dc.description.accrualMethod | SWORD | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.4995/wpom.v9i1.10030 | es_ES |
dc.description.upvformatpinicio | 80 | es_ES |
dc.description.upvformatpfin | 87 | es_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |
dc.description.volume | 9 | |
dc.description.issue | 1 | |
dc.identifier.eissn | 1989-9068 | |
dc.contributor.funder | Comunidad de Madrid | |
dc.contributor.funder | European Social Fund | |
dc.contributor.funder | Universidad Complutense de Madrid | |
dc.description.references | Alfalla-Luque, R., Medina-López, C., & Arenas-Márquez, F. J. (2011). Mejorando la formación en Dirección de Operaciones: la visión del estudiante y su respuesta ante diferentes metodologías docentes [Improving training in Operations Management: The student vision and their response to different teaching methods]. Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, No. 14, pp. 40-52.10.1016/j.cede.2011.01.002 | es_ES |
dc.description.references | Awedh, M.; Mueen A.; Zafar, B.; Manzoor, U. (2014). Using Socrative and Smartphones for the support of collaborative learning. International Journal on Integrating Technology in Education, Vol. 3, No. 4, pp.17-24. | es_ES |
dc.description.references | Barr, R.; Tagg, J. (1995). From teaching to learning: a new paradigm for undergraduate education. Change, noviembre-diciembre, pp. 13-25. | es_ES |
dc.description.references | Barry, S.; Murphy, K. Drew, S. (2015). From deconstructive misalignment to constructive alignment: Exploring student uses of mobile technologies in university classrooms. Computers & Education, No. 81, pp. 202-210. | es_ES |
dc.description.references | Ciampa, K. (2014). Learning in a mobile age: an investigation of student motivation. Journal of Computer Assisted Learning, No. 30, pp. 82-96. | es_ES |
dc.description.references | Fossas-Olalla, M.; Minguela-Rata, B.; Fernández-Menéndez, J.; Giménez-Fernández, E. (2017). Learning experience using an app in Bachelor Degree. WPOM-Working Papers on Operations Management, [S.l.], Vol. 8, pp. 92-100, ISSN 1989-9068. doi:https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7175. | es_ES |
dc.description.references | Gikas, J.; Grant, M.M. (2013). Mobile computing devices in higher education: Student perspectives on learning with cellphones, smartphones & social media. The Internet and Higher Education, Vol. 19, pp. 18-26. doi:10.1016/j.iheduc.2013.06.002. | es_ES |
dc.description.references | González-Fernández, N.; Salcines-Talledo, I. (2015). The Smartphone in the teaching-learning-assessment process in Higher Education. Perceptions of teachers and students. RELIEVE, Vol. 21, No. 2, art. M3. | es_ES |
dc.description.references | Hutchings, P. (1996). Building a new culture of teaching and learning. About Campus, Vol. 1, No. 5, pp. 4-8. | es_ES |
dc.description.references | León, B.; Latas, C. (2005). Nuevas exigencias en el proceso de enseñanza - aprendizaje del profesor universitario en el contexto de la convergencia europea: la formación en técnicas de aprendizaje cooperativo. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, Vol. 8, No. 6, pp. 45-48. | es_ES |
dc.description.references | López-Sánchez, J.I.; Fossas-Olalla, M; Rodríguez-Duarte, A.; Sandulli.F.D. (2017). A new way to learn. The use of an app (BLUNDER) to manage knowledge with higher education students. WPOM-Working Papers on Operations Management, [S.l.], Vol. 8, pp. 86-89, ISSN 1989-9068. doi:https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7174. | es_ES |
dc.description.references | Rosillo, R.; Martínez Rico, R.; Ponte, B.; Miguel Dávila, J.A (2016) "Cómo mejorar la participación en el aula mediante las tecnologías de la información. en Miguel Dávila, J.A. (Editor) "Técnicas de enseñanza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones", ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7 | es_ES |
dc.description.references | Sung, Y. T.; Chang, K. E.; Liu, T. C. (2016). The effects of integrating mobile devices with teaching and learning on students' learning performance: A meta-analysis and research synthesis. Computers & Education, Vol. 94, pp. 252-275. | es_ES |
dc.description.references | Tossell, C. C.; Kortum, P.; Shepard, C.; Rahmati, A.; Zhong, L. (2015). You can lead a horse to water but you cannot make him learn: Smartphone use in higher education. British Journal of Educational Technology, Vol. 46, No. 4, pp. 713-724. | es_ES |
dc.description.references | Vázquez-Cano, E.; Sevillano García, M.L. (2015). El smartphone en la educación superior. un estudio comparativo del uso educativo, social y ubicuo en universidades españolas e hispanoamericanas. Signo y Pensamiento, Vol. 34, No. 67, 132-149. | es_ES |
dc.description.references | Wu, W.H.; Jim Wu, Y.C.; Chen, C.Y.; Kao, H.Y.; Lin, C-H.; Huang, S.H. (2012). Review of trends from mobile learning studies: A meta-analysis. Computers & Education, Vol. 59, No. 2, pp. 817-27. doi:10.1016/j.compedu.2012.03.016. | es_ES |