- -

Relationship between the use of an app and grades in Operations Management in Bachelor Degree

RiuNet: Repositorio Institucional de la Universidad Politécnica de Valencia

Compartir/Enviar a

Citas

Estadísticas

  • Estadisticas de Uso

Relationship between the use of an app and grades in Operations Management in Bachelor Degree

Mostrar el registro sencillo del ítem

Ficheros en el ítem

dc.contributor.author Rodríguez-Duarte, Antonio es_ES
dc.contributor.author Fossas-Olalla, Marta es_ES
dc.contributor.author López-Sánchez, José Ignacio es_ES
dc.contributor.author Giménez-Fernández, Elena María es_ES
dc.date.accessioned 2018-09-13T06:47:52Z
dc.date.available 2018-09-13T06:47:52Z
dc.date.issued 2018-06-29
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10251/107189
dc.description.abstract [EN] The aim of this paper is to analyse the effect of an app on learning improvement in subjects related to Operations Management in Bachelor Degrees. We show the results of a regression analysis between the use of the app (Blunder) and the students’ grades. This initiative arises from the experience of the Research Group on Production and Information and Communication Technologies (GIPTIC-UCM) of the Complutense University of Madrid as a result of the participation in an Educational Innovation Project. es_ES
dc.description.abstract [ES] El objetivo de este trabajo es analizar el efecto de una app en el aprendizaje del alumno en asignaturas de Dirección de Operaciones en los estudios de Grado. Presentamos los resultados de un análisis de regresión entre el uso de la app (Blunder) y las calificaciones de los alumnos. Esta iniciativa es el resultado de la participación del Grupo de Investigación de Producción y Tecnologías de la Información y la Comunicación (GIPTIC-UCM) de la Universidad Complutense de Madrid en un Proyecto de Innovación Educativa. es_ES
dc.description.sponsorship Proyecto S2015/HUM-3427, Social BigData-CM. Monitorización y análisis del cambio social a partir de big data, Comunidad de Madrid y Fondo Social Europeo. Proyecto Innova-Docentia (UCM) nº 92, convocatoria 2017/18, "Una nueva forma de aprender. El uso de una app (BLUNDER) para gestionar el conocimiento con estudiantes universitarios". es_ES
dc.language Español es_ES
dc.publisher Universitat Politècnica de València
dc.relation.ispartof Working Papers on Operations Management
dc.rights Reconocimiento (by) es_ES
dc.subject App es_ES
dc.subject Evaluation es_ES
dc.subject Higher education es_ES
dc.subject Learning es_ES
dc.subject Smartphone es_ES
dc.subject Aprendizaje es_ES
dc.subject Educación Superior es_ES
dc.subject Evaluación es_ES
dc.title Relationship between the use of an app and grades in Operations Management in Bachelor Degree es_ES
dc.title.alternative Relación entre el uso de una app y las calificaciones de los alumnos en asignaturas de Dirección de Operaciones en estudios de Grado es_ES
dc.type Artículo es_ES
dc.date.updated 2018-09-12T12:55:20Z
dc.identifier.doi 10.4995/wpom.v9i1.10030
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/CAM//S2015%2FHUM-3427/
dc.relation.projectID info:eu-repo/grantAgreement/UCM//2017%2F18-92/
dc.rights.accessRights Abierto es_ES
dc.description.bibliographicCitation Rodríguez-Duarte, A.; Fossas-Olalla, M.; López-Sánchez, JI.; Giménez-Fernández, EM. (2018). Relationship between the use of an app and grades in Operations Management in Bachelor Degree. Working Papers on Operations Management. 9(1):80-87. https://doi.org/10.4995/wpom.v9i1.10030 es_ES
dc.description.accrualMethod SWORD es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.4995/wpom.v9i1.10030 es_ES
dc.description.upvformatpinicio 80 es_ES
dc.description.upvformatpfin 87 es_ES
dc.type.version info:eu-repo/semantics/publishedVersion es_ES
dc.description.volume 9
dc.description.issue 1
dc.identifier.eissn 1989-9068
dc.contributor.funder Comunidad de Madrid
dc.contributor.funder European Social Fund
dc.contributor.funder Universidad Complutense de Madrid
dc.description.references Alfalla-Luque, R., Medina-López, C., & Arenas-Márquez, F. J. (2011). Mejorando la formación en Dirección de Operaciones: la visión del estudiante y su respuesta ante diferentes metodologías docentes [Improving training in Operations Management: The student vision and their response to different teaching methods]. Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, No. 14, pp. 40-52.10.1016/j.cede.2011.01.002 es_ES
dc.description.references Awedh, M.; Mueen A.; Zafar, B.; Manzoor, U. (2014). Using Socrative and Smartphones for the support of collaborative learning. International Journal on Integrating Technology in Education, Vol. 3, No. 4, pp.17-24. es_ES
dc.description.references Barr, R.; Tagg, J. (1995). From teaching to learning: a new paradigm for undergraduate education. Change, noviembre-diciembre, pp. 13-25. es_ES
dc.description.references Barry, S.; Murphy, K. Drew, S. (2015). From deconstructive misalignment to constructive alignment: Exploring student uses of mobile technologies in university classrooms. Computers & Education, No. 81, pp. 202-210. es_ES
dc.description.references Ciampa, K. (2014). Learning in a mobile age: an investigation of student motivation. Journal of Computer Assisted Learning, No. 30, pp. 82-96. es_ES
dc.description.references Fossas-Olalla, M.; Minguela-Rata, B.; Fernández-Menéndez, J.; Giménez-Fernández, E. (2017). Learning experience using an app in Bachelor Degree. WPOM-Working Papers on Operations Management, [S.l.], Vol. 8, pp. 92-100, ISSN 1989-9068. doi:https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7175. es_ES
dc.description.references Gikas, J.; Grant, M.M. (2013). Mobile computing devices in higher education: Student perspectives on learning with cellphones, smartphones & social media. The Internet and Higher Education, Vol. 19, pp. 18-26. doi:10.1016/j.iheduc.2013.06.002. es_ES
dc.description.references González-Fernández, N.; Salcines-Talledo, I. (2015). The Smartphone in the teaching-learning-assessment process in Higher Education. Perceptions of teachers and students. RELIEVE, Vol. 21, No. 2, art. M3. es_ES
dc.description.references Hutchings, P. (1996). Building a new culture of teaching and learning. About Campus, Vol. 1, No. 5, pp. 4-8. es_ES
dc.description.references León, B.; Latas, C. (2005). Nuevas exigencias en el proceso de enseñanza - aprendizaje del profesor universitario en el contexto de la convergencia europea: la formación en técnicas de aprendizaje cooperativo. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, Vol. 8, No. 6, pp. 45-48. es_ES
dc.description.references López-Sánchez, J.I.; Fossas-Olalla, M; Rodríguez-Duarte, A.; Sandulli.F.D. (2017). A new way to learn. The use of an app (BLUNDER) to manage knowledge with higher education students. WPOM-Working Papers on Operations Management, [S.l.], Vol. 8, pp. 86-89, ISSN 1989-9068. doi:https://doi.org/10.4995/wpom.v8i0.7174. es_ES
dc.description.references Rosillo, R.; Martínez Rico, R.; Ponte, B.; Miguel Dávila, J.A (2016) "Cómo mejorar la participación en el aula mediante las tecnologías de la información. en Miguel Dávila, J.A. (Editor) "Técnicas de enseñanza que pueden revolucionar la docencia en Dirección de Operaciones", ACEDEDOT-OMtech, ISBN: 978-84-608-6582-7 es_ES
dc.description.references Sung, Y. T.; Chang, K. E.; Liu, T. C. (2016). The effects of integrating mobile devices with teaching and learning on students' learning performance: A meta-analysis and research synthesis. Computers & Education, Vol. 94, pp. 252-275. es_ES
dc.description.references Tossell, C. C.; Kortum, P.; Shepard, C.; Rahmati, A.; Zhong, L. (2015). You can lead a horse to water but you cannot make him learn: Smartphone use in higher education. British Journal of Educational Technology, Vol. 46, No. 4, pp. 713-724. es_ES
dc.description.references Vázquez-Cano, E.; Sevillano García, M.L. (2015). El smartphone en la educación superior. un estudio comparativo del uso educativo, social y ubicuo en universidades españolas e hispanoamericanas. Signo y Pensamiento, Vol. 34, No. 67, 132-149. es_ES
dc.description.references Wu, W.H.; Jim Wu, Y.C.; Chen, C.Y.; Kao, H.Y.; Lin, C-H.; Huang, S.H. (2012). Review of trends from mobile learning studies: A meta-analysis. Computers & Education, Vol. 59, No. 2, pp. 817-27. doi:10.1016/j.compedu.2012.03.016. es_ES


Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem