- -

El cuento como recurso didáctico en la enseñanza del francés lengua extranjera

RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia

Share/Send to

Cited by

Statistics

El cuento como recurso didáctico en la enseñanza del francés lengua extranjera

Show full item record

Badenas Roig, SR. (2018). El cuento como recurso didáctico en la enseñanza del francés lengua extranjera. Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. 13:21-30. doi:10.4995/rlyla.2018.8694

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10251/107203

Files in this item

Item Metadata

Title: El cuento como recurso didáctico en la enseñanza del francés lengua extranjera
Secondary Title: Short Stories, a Didactic Resource in the Teaching of French as a Second Language,
Author:
Issued date:
Abstract:
[EN] This article offers a pragmatic reflection on the use of short stories in the teaching of French as a foreign language. After analyzing the use of short stories in the foreign language classroom as didactic material, ...[+]


[ES] Este artículo ofrece una reflexión pragmática sobre el uso del cuento como material didáctico en el aula de francés lengua como extranjera (FLE). Tras revisar brevemente las diferentes ventajas de trabajar con cuentos ...[+]
Subjects: Cuento , Enfoque comunicativo , Material didáctico , Francés lengua extranjera (FLE) , Short stories , Communicative approach , Didactic material , French as a foreign language
Copyrigths: Reconocimiento - No comercial - Sin obra derivada (by-nc-nd)
Source:
Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas. (issn: 1886-2438 ) (eissn: 1886-6298 )
DOI: 10.4995/rlyla.2018.8694
Publisher:
Editorial Universitat Politècnica de València
Publisher version: https://doi.org/10.4995/rlyla.2018.8694
Type: Artículo

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record