Revista de Lingüística y Lenguas Aplicadas- Vol. 13 (2018)
Tabla de contenidos
Artículos
Análisis lingüístico y valoración de la eficacia de los nombres de marca de las ONG españolas
Epistemic modals in early Modern English history texts. Analysis of gender variation
El cuento como recurso didáctico en la enseñanza del francés lengua extranjera
The first translation of an academic article (Philosophical Transactions, 6 march, 1665)
Intencionalidad para resolver contenidos y referencias anafóricas en el comentario escrito de un texto literario en bachillerato
Diseño y compilación de corpus paralelos alineados: dificultades y (algunas) soluciones en el ejemplo de un corpus de textos museísticos traducidos (inglés-español)
Exploring CLIL contribution towards the acquisition of cross-curricular competences: a comparative study on digital competence development in CLIL
The participle in two corpora of Old English. Descriptive and empirical questions
An empirical study on word order in predicates: on syntax, processing and information in native and learner English
Elaboración de un corpus cacográfico desde la disponibilidad léxica en estudiantes sevillanos. Un análisis para la enseñanza de la lengua
Which type of instruction fosters chunk learning? Preliminary conclusions
Sistema de faltas de pronunciación y corrección fonética en un corpus oral FLE
Consideraciones sobre la polivalencia del término asociación desde la perspectiva neurocognitiva del léxico
Reseña
Reseña de Morant, R. y Martínez López, A. (2017). Tatuajes urbanos: los susurros, murmullos y gritos de la ciudad. Valencia: Tirant Humanidades
Pérez-Guerra, Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-13)
[EN] This study focuses on the linearisation of verbal complements (or arguments) and adjuncts (or modifiers) in learner advanced English. The analysis is based on minimal pairs of sequences of complements and adjuncts in ...
Nieto Moreno de Diezmas, Esther(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-13)
[EN] This large-scale study compares the digital skills of CLIL and non-CLIL secondary students by means of two separate tests assessing ‘communicative digital competence’ (CLIL group, n=2,152, and non-CLIL group, n=18,093) ...
Leiva Rojo, Jorge(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-13)
[EN] Text corpora are tools having both a long tradition in research and a variety of applications. Of all existing types, this paper focuses specifically on parallel, aligned corpora. By taking one of this corpora as a ...
Hernández Rodríguez, Ernesto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-13)
[EN] This paper presents a descriptive characterization of intentionality of high school students’ performances, when trying to solve ambiguities in contents and intra and extratextual anaphoric referential relationships ...
Banks, David(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-13)
[EN] The first two academic periodicals were the Journal des Sçavans and the Philosophical Transactions which appeared within two months of each other in early 1665. At that time France was totally stable and centralized, ...